ملخ‌های صحرایی به آبادان رسیدند


ملخ‌های صحرایی به آبادان رسیدند

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ملخ صحرایی (دریایی) در منطقه قمیجه آبادان مشاهده شده‌است.

ناجی شهیب‌زاده دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چند گروه پایش در مناطق مختلف شهرستان بخصوص نواحی مرزی آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت زیان‌بار در مزارع کشاورزی آبادان را دارند.

وی افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته، هماهنگی‌ لازم برای بسیج امکانات و تجهیزات برای مقابله با این آفت در آبادان انجام شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در حال حاضر چند گروه پایش فعال ردیابی و دیده‌بانی در تلاش هستند تا نسبت به تشخیص و ردیابی این آفت اقدام و در صورت نیاز مبارزه علیه این آفت را آغاز کنند.

منطقه قمیجه اروندکنار در دهانه اروندرود و ۵۵ کیلومتری آبادان قرار دارد و اولین نقطه از این شهرستان در کنار خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا بهمن ماه سال گذشته نخستین گله ملح صحرایی (دریایی) وارد شهرستان ساحلی هندیجان شد و به فاصله کوتاهی بخش هایی زیادی از استان خوزستان را درگیر خود کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول ، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

اهمیت بخش کشاورزی خوزستان به لحاظ تولیدات مهمی همچون گندم ، شکر و ذرت در کشور به گونه ای است که بروز هرگونه آفت بیرونی ، درونی یا حوادث غیرمترقبه ای همچون سیلاب بهار ۹۸ ، بر کل کشاورزی کشور اثرگذاراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق