آثار برجسته ای در بخش هنرهای نو جشنواره تجسمی فجر حضور دارند


آثار برجسته ای در بخش هنرهای نو جشنواره تجسمی فجر حضور دارند

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: سال گذشته آثار ارسالی به جشنواره متنوع تر بود و در بین آن ها آثار برجسته بیشتری بود اما امسال هم آثار شاخصی در بخش هنرهای نو حضور دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش با 900 اثر تجسمی در بخش های نقاشی، گرافیک، عکس، مجسمه، سرامیک، ‏خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور و هنرهای جدید از 29 بهمن تا 5 اسفند در مجموعه فرهنگی ‏هنری صبا برپاست، بخش های طوبای زرین، چارسوی هنر، چارخانه (ویژه شهرستانها) و بخش پژوهش، مفاخر و ‏بزرگداشت ها از بخش‌های دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر هستند‎.‌‏ در بخش طوبای زرین ۴۴۸ اثر از ۳۳۸ ‏هنرمند به رقابت با یکدیگر می پردازند. امسال برای نخستین بار آثار این بخش با نظر شرکت ‏کنندگان در معرض فروش نیز گذاشته خواهد شد. بخش چارسوی هنر به حضور گالری های ‏تهران و شهرستان و نمایش و فروش آثار هنرمندان این گالری ها و بخش ‏چارخانه نیز به بخش گفتگوی هنرعکاسی استانها اختصاص دارد. بخش هنرهای نو با هفت اثر در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد کیفیت آثار این بخش را با ‏ «امیر راد» عضو شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

کیفیت آثار بخش هنرهای نو دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجرنسبت به جشنواره های پیشین فجر چگونه است؟

این آثارازمیان تعداد آثاری که به دست ما رسید انتخاب شدند؛ من موافقم که سال گذشته آثار متنوع تر بودند و در بین آنها آثار برجسته هم زیادتر بود ولی امسال در هفت اثری که در این بخش حضور دارد آثار برجسته ای هم وجود دارد، ولی داوران باید موقع انتخاب بر اساس داشته هایشان عمل کنند داشته و آنچه که به جشنواره آمده بود با توجه به شرایط اینقدر نبود که بتوانند آثار بیشتری انتخاب کنند.

در بین دیگر بخش ها هم آثاری وجود دارد که می تواند در بخش هنرهای نو قرار گیرد؟

بله؛ در برخی از بخش های دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجرنسبت آثاری هستند که می توانست در بخش هنرهای نو قرار بگیرند؛ مثلا در بخش مجسمه آثاری بود که می توانست در بخش هنرهای نو قرار بگیرد.

آثار بینا رشته ای را در بخش های مختلف تعریف کرد؟

در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرمندانی در فضای میان رشته ای آثارشان را خلق کردند که در یک رسانه دیگری تعریف شده است و می توانست در این رسانه هم تعریف بشود ولی کلیت اش به نظرم آنچه که الان می بینید بضاعت امسال است وبضاعتی است که ما داشتیم بر پایه آنچه بدست مان رسیده و از میان آنها انتخاب شده است .

تفاوت بخش «هنرهای نو» دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با سال گذشته در چیست؟

سال گذشته اولین سالی بود که ما به صورت رسمی بخشی به عنوان هنرهای جدید داشتیم که من دبیر این بخش بودم، سال های گذشته به شکل جدا گانه هم من در بخش پرفورمنس و ویدئو آرت حضور داشتم؛ در آن سال ها بخش جدا نداشتیم.

از یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجربخش هنرهای جدید به جشنواره اضافه شد؟

از سال گذشته که ما رسانه ها را در جشنواره تفکیک کردیم و هنرهای جدید را هم به عنوان یک بخشی شامل چند رسانه در جشنواره هنرهای تجسمی فجرتعریف کردیم، با اینکه در آن سال اولین حضور بخش هنرهای نو در جشنواره فجر بود با استقبال چشمگیر تری مواجه شد اما امسال شرایط در همه بخش ها متفاوت بود و در این بخش بیشتر نمود پیدا کرد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022