هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع سیلاب محلی هشدار داد


هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع سیلاب محلی هشدار داد

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب‌های محلی در مناطق غربی استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته هشدار داد.

بر اساس این اخطاریه جوی که روز دوشنبه منتشر شد، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه ششم اسفند جاری، رگبار شدید باران و برف مناطق مختلف استان به‌ویژه غربی را در بر می‌گیرد که تا چهارشنبه هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

اثر این مخاطره، وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در محورهای مواصلاتی، کاهش دید، ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در غرب استان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های لرستان و چهار محال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
بر این اساس، روز سه‌شنبه رگبار شدید باران و برف گاهی با رعد و برق ( ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر) و چهارشنبه، رگبار شدید برف و باران گاهی با رعد و برق ( ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) در مناطق غربی اصفهان پیش بینی شده است.
هواشناسی اصفهان با صدور این اخطاریه، توصیه‌هایی مانند مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را به مردم گوشزد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، جبهه هوای باران‌زا در ۲ روز آینده بیشتر مناطق غربی و شمالی استان را در بر می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش، اوج فعالیت این سامانه را روز سه‌شنبه اعلام و اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها به‌ترتیب در مناطق غربی، شمال و شمال غربی، جنوب، مرکزی و نیمه شرقی استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان، با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از سیل در استانداری و همه شهرداری‌ها و دهیاری ها، افزود: همه موارد ضروری و وظایف هر بخش به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری و راهداری‌ها موظف به تخلیه رسوب ها و تقویت سیل بندها، آب منطقه ای موظف به بازگشایی مسیر سیلاب‌ها و لایروبی آنها و شرکت برق موظف به کنترل شبکه های برق است، اظهار داشت: هواشناسی اصفهان موظف به رصد وضعیت آب و هوایی و صدور اخطاریه‌های جوی است و هلال احمر و فوریت های پزشکی باید با همه امکانات خود آماده‌باش باشند.

شیشه‌فروش با اشاره به ۴۱ راهدارخانه و ۲۵۰ پایگاه امدادی در جاده های استان، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ تیم عملیاتی نیز در مکان‌هایی که تحت تاثیر سیل احتمالی قرار دارد، مستقر هستند.

وی از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری و نزدیک شدن به رودخانه فصلی پرهیز کنند و گفت: سامانه جوی جدید در مناطق مرتفع منجر به بارش برف، در مناطق غربی و شمالی منجر به بارش باران شدید و در مناطق شرقی منجر به وزش باد شدید خواهد شد.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش دما در روز سه شنبه و وجود ذخیره برفی در مناطق غربی اصفهان، احتمال آب شدن برف و جریان یافتن سیلاب وجود دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز دوشنبه (پنجم اسفند) تا پنجشنبه هشتم اسفند شاهد بارش برف، باران و تگرگ در نقاط مختلف کشور خواهیم بود که موجب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه خواهد شد؛ بنابراین هموطنان مراقب باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس