شایعات و بار روانی منفی مربوط به کرونا ویروس نباید توسط رسانه‌های داخلی به مردم القا شود


شایعات و بار روانی منفی مربوط به کرونا ویروس نباید توسط رسانه‌های داخلی به مردم القا شود

رئیس کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان شمالی تاکید کرد: باید رسانه ها را به درستی مدیریت کنیم و به شنیده ها توجه نکنیم.

قربانی جم در کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مجمع عمومی روابط عمومی های استان، اظهار کرد: ما شرایط بحرانی زیادی را در دوران گذشته داشتیم آنچه که مهم است در این شرایط هر زمانی که در کنار هم بودیم موفق بودیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی با تاکید بر اینکه امروز در عصر ارتباطات مهندسی فرهنگی و اطلاع رسانی بسیار مهم است، افزود: شایعات و بار روانی منفی مربوط به کرونا ویروس نباید توسط رسانه های داخلی به مردم القا شود.

قربانی جم ادامه داد: باید اطلاع رسانی درستی از رعایت بهداشت فردی به مردم داشته باشیم چرا که هیچ چیزی خطرناک تر از احساس ناامنی نیست که تدوام بسیار آسیب زا است.

وی بیان کرد: رسانه های بیگانه به دنبال ارائه خبرهای ناامیدکننده از کرونا ویروس در ایران هستند بنابراین باید اخبار را از منابع موثق داخلی دنبال کنیم و در افکار تلخ امروز دنبال اخبار امیدوارکننده ارائه دهیم.

قربانی جم افزود: در وضعیت بحرانی تیتر منفی زدن هنر نیست بلکه باید جامعه را آرام کنیم و نقاط ضعف را برجسته نکنیم.

وی با اشاره به اینکه بر تبادل اطلاعات بین اهالی رسانه استان، خاطرنشان کرد: باید از طریق منابع موثق اطلاعات را بروز کنیم در اختیار مردم قرار دهیم و موارد امید بخش را در اختیار صدا و سیما قرار دهید.

این مقام مسئول گفت: تک تک ما باید بازوی پر توان برای جامعه بهداشت و درمان باشیم.

در ادامه دبیر کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، گفت: بیشتر از این بیماری آثار روانی و شایعات مربوط به آن مردم را اذیت می کند و ما به دنبال راهکارهایی برای کاهش این بار روانی بر مردم هستیم.

علی قلیزاده گفت: راهکارهای کنترل شرایط بحرانی با هم بودن و همفکری، توجه نکرن به شایعات، تکریم تیم پزشکی و بهداشتی و اطلاع رسانی و انتشار موارد امید بخش در رسانه ها است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال فرهنگ سازی باشیم، اشاره داشت: در این ایام باید روحیه شوخ طبعی که به نوعی به یک قومیت یا شهری ارتباط دارد را کنار بگذاریم چرا که باعث از بین رفتن همدلی ها می شود.

قلیزاده افزود: برخورد ما با افراد، مناطق و یا شهرهایی که دچار این نوع بیماری هستند، نباید به نوعی باشد که آنان جامعه شده و طرد شده هستند.

وی مطرح کرد: اعتماد مردم را نسبت به آنچه که داریم بیشتر شود و کارهای صورت گرفته توسط تیم بهداشت و درمان اطلاع رسانی شود.

قلیزاده همچنین هراس عمومی را خودسانسوری و اطلاع رسانی قطره چکانی توصیف کرد و گفت: باید بدانیم چه می گوییم و به دنبال ارتقای سطح سواد سلامت مردم باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق