آرمان در قتل غزاله همدست داشته؟!


آرمان در قتل غزاله همدست داشته؟!

جسد یکی از مهم‌ترین مدارک پرونده است و تا زمانی که جسد نباشد، مهم‌ترین مدرک پرونده نیست و ممکن است غزاله زنده باشد، یا به دست آرمان کشته نشده باشد و در اتفاق دیگری فوت کرده یا سرنوشت دیگری برای او رقم خورده باشد.

آرمان در قتل غزاله همدست داشته؟!
تحقیقات درباره پرونده آرمان، پسری که متهم است در نوجوانی مرتکب قتل دختری به نام غزاله شده، یک بار دیگر به جریان افتاد. آرمان که در زندان در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کند، ادعا کرده غزاله را زده و جسمش را از خانه بیرون برده است، اما شاید غزاله به هوش آمده و رفته باشد.

پرونده آرمان نزدیک به دو ماه قبل زمانی که برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار برده شد، یک بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. خانواده غزاله یک ماه به او فرصت دادند تا درباره اینکه جسد کجاست توضیح دهد و تحقیقات در این خصوص انجام شود.

آرمان شش سال قبل و زمانی که ۱۸ ساله بود، با غزاله که دختر موردعلاقه‌اش بود در خانه درگیر شد و به گفته خودش با میله بارفیکس به او ضربه زد.

آرمان در اولین بازجویی‌ها که شش سال قبل از او انجام شد، گفت: من و غزاله در سفر ترکیه که به همراه خانواده‌هایمان رفته بودیم، آشنا شدیم. دوستی ما ادامه پیدا کرد تا اینکه غزاله تصمیم گرفت از من جدا شود. روز حادثه او به خانه ما آمد و گفت: قصد دارد از از ایران برود.
من خیلی ناراحت شدم و گفتم نباید این کار را بکند، اما او قبول نکرد. ما با هم بحث کردیم و او من را هل داد و من هم او را هل دادم. به زمین افتاد و بیهوش شد. یک ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم، او را داخل چمدان گذاشتم، به بیرون بردم و جسد را داخل سطل زباله انداختم.

فیلم موجود از صحنه که با دوربین مداربسته ساختمان گرفته شده بود نیز نشان می‌داد آرمان با یک چمدان از خانه خارج می‌شود. با توجه به اینکه جسد پیدا نشد، تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد، اما در نهایت دادسرا بدون اینکه جسدی پیدا شود، کیفرخواست علیه متهم صادر کرد و پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.

زمانی که آرمان برای محاکمه به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد، اعترافات خود را تغییر داد و این بار گفت: وقتی با غزاله بحث کردم، او می‌خواست بیرون برود که پایش به پله گیر کرد و افتاد؛ من هم ترسیدم و او را بیرون بردم. اما نمی‌دانم بعد چه اتفاقی افتاد.

در نهایت حکم بر قصاص آرمان صادر شد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت. وکلای آرمان از جمله عبدالصمد خرمشاهی درخواست اعاده دادرسی کرده و عنوان کردند جسد پیدا نشده و از آنجایی که جسد یکی از مهم‌ترین دلایل قتل است، بنابراین باید احتمال زنده‌بودن غزاله حتی در درصد بسیار پایین را متصور شد.

این در حالی بود که پرونده آرمان برای اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شده بود و دو ماه قبل آرمان برای اجرای حکم پای چوبه دار برده شد.

آرمان که در این سال‌ها در دانشگاه قبول شده و حالا یکی از دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه تربیت‌مدرس است، قبل از اجرای حکم با پدر و مادر غزاله صحبت و از آن‌ها درخواست بخشش کرد. او یک بار دیگر ادعایش را درباره اینکه نمی‌داند جسد کجاست، مطرح کرد.

در نهایت پدر و مادر غزاله با وساطت قاضی اجرای حکم حاضر شدند یک ماه دیگر به آرمان فرصت دهند تا شاید در این مدت جسد پیدا شود. این در حالی بود که شب اجرای حکم یکی از وکلای آرمان نامه‌ای از دو قاضی صادرکننده رأی به رسانه‌ها داد که آن‌ها گفته بودند با توجه به اینکه مدارکی جدید پیدا شده که نشان می‌دهد بعد از تاریخ قتل احتمالی دفترچه بیمه مقتول تمدید شده، بنابراین بهتر است تحقیقات بیشتری انجام شود.

هرچند این نامه از موارد توقف اجرای حکم محسوب نشد، اما در نهایت با توجه به اینکه آرمان یک ماه برای پیداکردن جسد فرصت داشت دیوان عالی کشور تصمیم‌گیری کرد و پرونده را برای پیداکردن جسد به دادسرا بازگرداند.

تحقیقات زیادی در دادسرا در این خصوص انجام شد و بازپرس آرمان را دوباره احضار کرد. آرمان یک بار دیگر ادعای خود را مطرح کرد و گفت: من به سر غزاله زدم و بعد جسمش را داخل چمدان گذاشتم، بیرون بردم و داخل سطل زباله انداختم، اما شاید به هوش آمده و رفته باشد. من از سرنوشت او خبر ندارم و نمی‌دانم جسد کجاست.

این در حالی بود که شائبه داشتن همدست برای آرمان نیز قوت گرفته بود چراکه بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته این احتمال را به وجود آورد که شاید اصلا در چمدان جسم انسانی وجود نداشته باشد چراکه در آن صحنه آرمان بسیار راحت چمدان را بلند می‌کند و با خود بیرون می‌برد در حالی که یک فرد ۱۸ ساله نمی‌تواند شیئی که حداقل ۵۰ کیلو وزن دارد را به راحتی بلند کرده و با خود بیرون ببرد.

زمانی که از آرمان سؤال شد آیا همدستی داشته یا خیر، گفت: من در این حادثه تنها بودم و اگر او فوت شده من از جسد خبری ندارم. ضمن اینکه دفترچه بیمه او نیز تمدید شده است.

هرچند پدر و مادر غزاله در این خصوص پاسخ دادند و گفتند، چون با غم ازدست‌دادن فرزندشان کنار نیامده بودند و جسدی هم نبود، دانشگاه و اداره بیمه با آن‌ها همکاری و دفترچه را تمدید کرد و مرخصی تحصیلی نیز برای غزاله در نظر گرفتند تا مرهمی بر زخم آن‌ها باشد، اما همچنان آرمان و وکلایش این مدارک را از جمله موارد قابل بررسی می‌دانند.

با این حال گفته‌های آرمان از نظر بازپرس مورد قبول نبود و نتیجه تحقیقات در گزارشی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. به‌این‌ترتیب با توجه به اینکه جسد هنوز پیدا نشده است یک بار دیگر تحقیقات آغاز شده است.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل آرمان دراین‌باره گفت: جسد یکی از مهم‌ترین مدارک پرونده است و تا زمانی که جسد نباشد، مهم‌ترین مدرک پرونده نیست و ممکن است غزاله زنده باشد، یا به دست آرمان کشته نشده باشد و در اتفاق دیگری فوت کرده یا سرنوشت دیگری برای او رقم خورده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...