مدیرکل آموزش و پرورش یزد توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر کرونا را خواستار شد


مدیرکل آموزش و پرورش یزد توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر کرونا را خواستار شد

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: باید دوره‌های آموزشی و توانمندسازی با هدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی دیداری وشنیداری برای دانش آموزان و کارکنان برگزار شود.

عباسعلی دانافر روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: ضروری است در یک کار تیمی و همسویی با مجموعه بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مباحث و اقدامات مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا ویروس صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این فرآیند آموزشی باید بهداشت فردی و نحوه شستن دست، استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: استفاده از صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست‌ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از سطل زباله دردار مجهز به کیسه زباله و استفاده از مایع ضد عفونی کننده برای ضدعفونی کردن تجهیزات و فضاها و وسایل عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح باید مورد تاکید قرار گیرد.

دانافر همچنین بر عدم حضور دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.

وی، لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه‌های مدارس، نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در مدارس را از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده در این ستاد عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد بر استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه و سایر دروس مرتبط در راستای پیشگیری و کنترل کرونا اشاره کرد و آموزش مستخدمین، سرایداران، رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی ضروری دانست.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را گرفته است.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان