ایلیا ایویچ؛ یک بازیکن صربستانی با وجود اخراج شدن والدینش از شغل‌شان، تصمیم گرفته است برای تیم ملی کوزووو بازی کند


ایلیا ایویچ؛ یک بازیکن صربستانی با وجود اخراج شدن والدینش از شغل‌شان، تصمیم گرفته است برای تیم ملی کوزووو بازی کند

سیاست با فوتبال پیوند دارد و ایویچ می‌خواهد در این راستا سنت شکنی کند. 

طرفداری- ایلیا ایویچ نام بازیکن 17 ساله صربستانی است که به دعوت تیم ملی زیر 19 سال کوزووو جهت بازی کردن برای این کشور پاسخ مثبت داده است. در پی این تصمیم، پدر و مادر او از شغل خود برکنار شدند.

به گزارش AP، این بازیکن که برای تیم فلامورتاری پریستینا بازی می‌کند، با این تصمیم خشم صربی‌ها را بر انگیخته است. او زاده گراچانیکا (محله اقامت صربستانی‌ها در کوزووو) است و در پی این خبر، والدین او که از فرهنگی‌های این شهر هستند، شغل خود را از دست دادند (البته بالکان اینسایت می‌گوید فقط مادر ایویچ از مدرسه خود اخراج شده است، هر چند که پدر او گفته است مطمئن نیست بتواند به شغل خود ادامه بدهد). ایویچ در این خصوص می‌گوید:

فشار بسیار زیادی بر من وارد است ولی به همه چیز از جنبه فوتبالی نگاه می‌کنم. می‌خواهم همه چیز را درون زمین نشان بدهم. جدای از سیاست، اجتماع هم تاثیری روی من نخواهد داشت. تنها می‌خواهم برای فوتبال بازی کردن پیشرفت کنم. شرایط سخت است ولی انگیزه بیشتری برای آینده به من می‌بخشد.

سفارت امریکا در پریستینا از ایویچ به عنوان «الگوی خوبی که الهام بخش تمامی جوانان در کوزووو برای سختکوشی، پرورش استعدادها و دنبال کردن رویاهای‌شان است» یاد کرده است. آن‌ها در صفحه توییتر خود نوشته‌اند:

سیاست جایی در ورزش ندارد. باید این تنوع و ظهور یک ورزشکار جوان کوزووویی را جشن گرفت.

کوزووو در سال 2016 به یوفا و فیفا ملحق شد اما صربستان استقلال این کشور در سال 2008 را به رسمیت نمی‌شناسد. برخورد ظالمانه صربستان با جدایی طلبانی که خواستار استقلال کوزووو بودند، در طول سال‌های 1998 تا 1999 نیروهای ناتو را مجبور کرد برای پایان دادن به این کشمکش‌ها مداخله کنند. از آن زمان تا کنون، روابط صربستان و کوزووو پر تنش بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا