چاپ کارت بانکی چگونه انجام می شود؟


چاپ کارت بانکی چگونه انجام می شود؟

چاپ کارت بانکی از مهمترین خدماتی است که بانک ها به دارندگان حساب ارائه می دهند. کارت بانکی جهت دسترسی به انواع سپرده ها، آسان شدن انجام عملیات بانکی برای صاحبان حساب ها و سهولت در انجام نقل و...

چاپ کارت بانکی از مهمترین خدماتی است که بانک ها به دارندگان حساب ارائه می دهند. کارت بانکی جهت دسترسی به انواع سپرده ها، آسان شدن انجام عملیات بانکی برای صاحبان حساب ها و سهولت در انجام نقل و انتقالات به کار می رود. این کارت ها برای اولین بار در دهه 1950 در تمامی جهان گسترش پیدا کردند که به منظور افزایش سرعت عملیات بانکی و کاهش استفاده از پول نقد مورد استفاده بودند تا اینکه توانستند جایگاه خوبی در عرضه بانکداری الکترونیک بیابند.

چاپ کارت بانکی چگونه انجام می شود؟

کارت های بانکی در انواع گوناگونی وجود دارند و هر یک از آن ها دارای کاربرد خاصی هستند. چاپ کارت بانکی بر روی کارت های پلاستیکی که از PVC (پلی وینیل کلراید) ساخته شده است صورت می گیرد. این نوع کارت ها بسیار با دوام هستند و مقاومت زیادی در برابر سایش و خم شدن دارند و به خاطر اینکه از پلاستیک تولید شده اند در برابر نم و رطوبت و تعریق نیز استحکام بالایی دارند. کارتهای بانکی با توجه به اینکه استحکام بالایی دارند از عمر طولانی برخوردار هستند و به زودی از بین نمی روند و معمولا تا مدت زمان انقضای کارت نیازی به تعویض آن ها وجود نخواهد داشت.

ویژگی های کارت بانکی

چاپ کارت بانکی چگونه انجام می شود؟

کارت های بانکی با رعایت اصول ایمنی توسط بانکها برای متقاضیان صادر شده و به عنوان ابزاری برای دسترسی سریع و امن در تبادل وجه در اختیار آنها قرار ‌می‌ گیرد. نوع استاندارد این کارت ها شامل یک عدد 16 رقمی هستند که برای هر کارت منحصر به فرد است و روی کارت درج می شود. این شماره جهت شناسایی مالک کارت در هنگام انجام عملیات بانکی چه به صورت حضوری و چه به صورت الکترونیکی و آنلاین استفاده می شود. روی این کارت ها همچنین اطلاعات مهم دیگری در رابطه با نوع کارت، بانک صادر کننده آن، شماره CVV2 و تاریخ انقضا کارت چاپ می شود.

مزایای کارت بانکی

سالیانه مبالغ زیادی صرف چاپ اسکناس و وسایل مربوط به آن می شود که با چاپ کارت بانکی می توان تا حد زیادی این هزینه ها را کاهش داد. معمولا مشتریان با استفاده از کارت های بانکی خود امکان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک نظیر تلفن بانک و اینترنت بانک و همچنین خرید اینترنتی را خواهند داشت. تمام این عملیات تنها با داشتن شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم کارت بانکی، شماره CVV2 و تاریخ انقضا کارت صورت می گیرد. که این عامل هم می تواند منجر به افزایش سرعت انتقال وجه و صرفه جویی در زمان گردد. از دیگر مزایای چاپ کارت عابربانک می توان به افزایش امنیت در برابر سرقت، مفقود شدن و از بین رفتن پول نقد اشاره نمود.

چاپ کارت بانکی PVC

چاپ کارت هدیه بانکی چاپ کارت بانکی پی وی سی روی کارت مغناطیسی یا کارت مگنت که از جنس PVC ساخته می شوند استفاده می شود. در این کارت ها یک نوار مغناطیسی مبتنی بر ذرات ریز آهن که در لایه ای از پلاستیک پوشیده شده اند قرار داده شده است. نوار مگنت با تغییر خاصیت مغناطیسی، ذرات کوچک مبتنی بر آهن اطلاعات را ذخیره می کند. البته این نوارها به علت محدودیت های فیزیکی موجود نمی توانند اطلاعات زیادی را شامل شوند. نوار مگنت در دو نوع LOCO و HICO وجود دارد که از نظر حافظه یکسان هستند ولی قدرت مغناطیسی متفاوتی دارند. اصولا کارت های بانکی روی کارت مغناطیسی هایکو(Hico) چاپ می شوند که از کیفیت بهتری نسبت به کارت های لوکو برخوردار هستند. کارت های مغناطیسی که دارای نوار مگنت لوکو هستند معمولا برای چاپ کارت هدیه مورد استفاده قرار می گیرند. کارت های مغناطیسی خام در رنگ های سفید، طلایی و نقره ای تولید می شوند که می توان بر حسب نیاز از هر کدام برای چاپ کارت های بانکی بهره مند شد. برای این منظور می توان از کارت های متالیک و یا ساده استفاده نمود. در چاپ ساده، در انتهای عملیات چاپ، به دلیل ماندگاری بالا و همچنین قابلیت شخصی سازی چاپ، یک روکش و لمینت ساده بر روی کارت ها قرار می گیرد. در روش چاپ متالیک نیز همانند چاپ ساده لمینیت صورت می گیرد با این تفاوت که چاپ متالیک نقره ای و یا طلایی است.

روش چاپ کارت بانکی PVC

چاپ کارت بانکی چگونه انجام می شود؟

چاپ کارت بانکی PVC از طریق تکنولوژی چاپ افست و به دو صورت لمینیتی و سینگل افست صورت می گیرد. در تکنولوژی چاپ افست که روی تیراژهای بالاتر از 1000 عدد صورت می ‌گیرد، عملیات چاپ کارت پی ‌وی ‌سی با طرح ثابت انجام می ‌شود که فاقد اطلاعات متغیر است. این روش به دو صورت لمینیتی و سینگل (تک شیت) انجام می گیرد که برای چاپ کارت‌های بانکی از چاپ افست لمینیتی استفاده می ‌گردد. زیرا در روش لمینیتی این امکان به مشتری داده می شود که در هر ناحیه از کارت چاپ متغیر خود را مانند نام و شماره کارت را بر روی هر قسمت از کارت که می خواهد چاپ نماید. در این روش ابتدا عملیات چاپ کارت روی ورقه های بزرگ پی وی سی انجام می شود و سپس از طریق اعمال حرارت بالا یک لایه شفاف به عنوان محافظ بر روی کارت کشیده می شود تا دوام و ماندگاری آن را افزایش دهد. در انتهای عملیات چاپ نیز کارت ها در ابعاد استاندارد 53 × 85 میلی ‌متر برش داده می شوند.

در هنگام سفارش چاپ کارت بانکی فقط طرح و اطلاعات ثابت توسط مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ مانند شرکت کارت پرداز https://cardpardaz.com/ روی کارت چاپ می شود و بانک فقط اطلاعات شناسایی متغیر را روی کارت بانکی چاپ می زند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته