نقض حقوق بشر زیر سایه اصلاحات


نقض حقوق بشر زیر سایه اصلاحات

بسیاری از کارشناسان اصلاحات سعودی را پیش از اجرای کامل شکست خورده می دانند. چرا که به نتیجه رسیدن آن ها نیازمند دست کشیدن از یک سری فعالیت ها و به موازات آن اصلاح بسیاری از رفتار های حکومت پادشاهی عربستان است.

آزاد شدن رانندگی برای زنان ، کنسرت های پر هزینه خوانندگان مطرح عرب و دنیا ، تغییرات گسترده اجتماعی و فرهنگی در راستای جذب توریست و ده ها اقدام دیگر محمد بن سلمان که در راستای اجرای سند تحول ۲۰۳۰ است ، اقداماتی هستند که هر چند شاید آن ها را تغییرات اساسی در هنجار های جامعه سنتی و مذهبی عربستان قلمداد کرد اما بسیاری از کارشناسان این تلاش ها را پیش از اجرای کامل شکست خورده می دانند ، چرا که به نتیجه رسیدن آن ها نیازمند دست کشیدن از یک سری فعالیت ها و به موازات آن اصلاح بسیاری از رفتار های حکومت پادشاهی عربستان است.


عربستان سعودی مرکز تفکر وهابیت در جهان است ، تفکری که جز قتل و ویرانی ثمره ای نه تنها برای ملت های منطقه نداشته بلکه گریبان گیر مردم اقصی نقاط جهان شده است تا حدی که حتی دوستان نزدیک عربستان همچون آمریکا و متحدان اروپایی ش ، حوادثی مانند یازده سپتامبر ، حملات داعش و … را تجربه کرده اند.


از دیگر موضوعات مورد بررسی در عربستان که باعث انتقادات گسترده سازمان ملل ، کشور های مختلف و حتی کشور های هم پیمان عربستان شده است ، مسائل حقوق بشری و موارد متعدد نقض حقوق بشر و انسانی در این سرزمین و توسط حکومت مستبد این کشور است؛ از دستگیری و زندانی و شکنجه کردن مخالفان حکومت و حتی مردم عادی و بی گناه گرفته تا اعدام های بی شمار نوجوانان و شیعیان به بهانه های واهی و تجاوز نظامی به یمن از جمله موارد نقض حقوق بشر هستند که از معروف ترین این جنایات می توان به قتل هولناک منتقد حکومت آل سعود، جمال خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه اشاره کرد؛ جنایتی که جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد و جنایتکارانی همچون آمریکا را که در قتل و غارت زبان زد هستند را به واکنش علیه عربستان وا داشت.


در این میان اتهامات بی پایه و اساس عربستان به کشور هایی مانند ایران درباره نبود دموکراسی ، نقض حقوق اولیه انسانی و از بین بردن ثبات کشور های منطقه نیز از طنز های امروز در دنیای سیاست به شمار می آید که باعث مضحکه سیاست مداران و مردم عادی شده است.


این ویژگی در کنار صد ها ویژگی مخرب دیگر عربستان سعودی به رهبری و مدیریت بن سلمان ، این کشور سرشار از منابع نفتی و خدادادی را تبدیل به یکی از منفورترین کشور های جهان کرده که با هزاران اصلاحات ظاهری و خرج صدها میلیارد دلار برای تطهیر چهره خبیث و دستان غرقِ به خون میلیون ها انسان بی گناه موثر نخواهد بود چرا که خون مظلوم چهره ظالم را تا ابد عیان خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس