اتحاد مساجد و کلیساها برای مقابله با ایدئولوژی بوکوحرام در نیجریه


اتحاد مساجد و کلیساها برای مقابله با ایدئولوژی بوکوحرام در نیجریه

یک گروه میان ادیانی، کمپین «عشق» را در مساجد و کلیساهای سراسر نیجریه در تلاش برای شکست ایدئولوژی «بوکوحرام» به راه انداخته است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « pulse»،یک گروه میان ادیانی، کمپین «عشق» را در مساجد و کلیساهای سراسر نیجریه در تلاش برای شکست ایدئولوژی «بوکوحرام» به راه انداخته است.

«سازمان های مذهبی و میان ادیانی ملی برای صلح» این خبر را در پایان 21 روز نماز و روزه برای اتحاد و صلح در آبوجا اعلام کردند.

این گروه در بیانیه مشترک امضا شده از سوی چند اسقف و رهبر اسلامی در نیجریه اعلام کرد که این یک کمپین الهی است و همه باید به آن ملحق شوند.

به گفته رهبران اسلامی در آبوجا این کمپین برای بی ثبات کردن ایدئولوژی بوکوحرام که جنگ مذهبی را در نیجریه به راه انداخته،راه اندازی شده است.

گروه «سازمان های مذهبی و میان ادیانی ملی برای صلح» همچنین تاکید کرد که تروریست های بوکوحرام هیچ ارتباطی با مسیحیت و اسلام ندارند.

در بیانیه این گروه آمده است:افزایش فعالیت های گروه تروریستی بوکوحرام در ایالت «بورنو» نگرانی های عمیقی را برای مردم نیجریه به وجود آورد و همین امر موجب به راه انداختن مراسم نماز و روزه 21 روزه برای متحد کردن مردم این کشور و ایجاد فضای عشق و آرامش شد.

این بیانیه می افزاید: ما می خواهیم این پیام قاطعانه را به همه بدهیم که بوکوحرام و همه گروه های جنایتکار تروریستی هیچ ارتباطی با مسیحیت و اسلام ندارند و همه باید آنها را انکار کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج