ترس مردم از کرونا بیش از هر چیز به دلیل ناآگاهی آنان از واقعیت بیماری است


ترس مردم از کرونا بیش از هر چیز به دلیل ناآگاهی آنان از واقعیت بیماری است

مدیر منطقه‌ای بهداشت در سازمان بین‌المللی کمک‌رسانی (sos) در مصاحبه با الجزیره درباره ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

ترس مردم از کرونا بیش از هر چیز به دلیل ناآگاهی آنان از واقعیت بیماری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «مارک باریچ» مدیر منطقه‌ای بهداشت در سازمان بین‌المللی کمک رسانی (sos) معتقد است ترس مردم از ویروس کرونا بیش از هر چیز به دلیل ناآگاهی آنان از واقعیت بیماری است.

مارک باریچ در گفتگو با الجزیره درباره ویروس کرونا و راه‌های برخورد با این ویروس گفت: کارآمدی قرنطینه را در تلاش برای مهار ویروس در چین شاهد بوده‌ایم، قرنطینه موجب شد تا مقامات چینی بتوانند بر روند شیوع گسترده این بیماری غلبه کنند.

وی افزود: شاهدیم بسیاری از مبتلایان در چین از استان هوبئی هستند و قرنطینه موجب شده است تا روند شیوع بیماری در این استان فروکش کند. برداشت اولیه می‌تواند این باشد که قرنطینه کردن اقدام موفقی بوده است اگر چه هنوز برای نتیجه گیری نهایی زود است. در ایتالیا نیز همین روند پی گرفته شد و در روز‌های اخیر پویایی این روش خود را نشان داده است.

وی درباره هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر امکان تبدیل شدن ویروس کرونا به وبای جهانی گفت: اگر بخواهیم تعریفی از وبای جهانی ارائه دهیم باید بدانیم این واژه بر گرفته از لغتی یونانی است که مفهومی فراگیر دارد و شامل همه مردم جهان می‌شود، یعنی به شکل گسترده‌ای در کشور‌ها و یا میان مجموعه‌ای از مردم شیوع پیدا می‌کند. اینکه ویروس کرونا چه نوع بیماری خواهد بود از موضوعاتی است که به سازمان جهانی بهداشت ارتباط دارد، اما ترس مردم از این بیماری بیش از هر چیزی، به دلیل ناآگاهی آنان از بیماری است. البته ما در مقایسه با شش هفته قبل، آگاهی خوبی از این بیماری داریم مثلا امروز ساختار این ویروس، شیوه شیوع آن، مدت زمان پایداری ویروس و مسائل مهم دیگر مرتبط به آن را می‌دانیم، البته بسیاری از آنانی که به ویروس کووید ۱۹ دچار شده‌اند علائم و مشخصه خاصی ندارند، البته باز هم خیلی از مسائل مرتبط به این ویروس را نمی‌شناسیم، به همین دلیل قرنطینه کردن روند خوبی در برخورد با آن خواهد بود یا آنکه اقدامات بهداشتی مثل شستن مکرر و درست دست ها، تماس نداشتن دست با صورت و سرفه نکردن در صورت دیگران هم از راه‌های مقابله با شیوع بیماری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی