اتکا به درآمدهای نفتی، مهم‌ترین دلیل رد کلیات بودجه 99 بود


اتکا به درآمدهای نفتی، مهم‌ترین دلیل رد کلیات بودجه 99 بود

یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم از اقتصاد متکی به نفت به یک اقتصاد دانش‌بنیان گذر کنیم باید بپذیریم در بودجه باید دست از منابع نفتی بکشیم و منابع حاصل از صادرات درآمد نفت را در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور در حساب صندوق توسعه ملی واریز کنیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کلیات بودجه ۹۹ و دلایل رد آن در مجلس، اظهار کرد: کلیات بودجه روز گذشته در مجلس رأی نیاورد. به همین دلیل به دنبال راهی هستیم تا یک بودجه بدون مشکل به مجلس ارائه شود. بنابراین اگر کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق یا در صحن علنی رد شود به دولت بر می‌گردد، اما اگر کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شود و به صحن علنی بیاید و صحن آن را رد کند، رد کلیات در آیین‌نامه داخلی مجلس راجع به این موضوع مسکوت است.

وی افزود: بنابراین نتیجه این شد که کار به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا کمیسیون تلفیق این اشکالات را که نمایندگان در رد کلیات بودجه مطرح کردند رفع کند و هفته آینده دوباره کلیات بودجه به صحن بیاید تا بتوانیم بودجه ۹۹ را قبل از سال جدید مورد رسیدگی و تصویب قرار دهیم تا بتوانیم در ابتدای سال ۱۳۹۹، بودجه کل کشور را بدون هیچ مشکلی در اختیار داشته باشیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان منتقد بودجه بودند، اما قصد داریم کلیات بودجه را اصلاح کنیم و با همکاری کمیسیون تلفیق، دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات یک بودجه واقعی و عملیاتی تهیه و در مجلس تصویب شود.

بختیار در خصوص علل رد کلیات بودجه ۹۹ در مجلس، تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی بودجه ۹۹ این است که وضعیت درآمدهای نفتی و پیش‌بینی این درآمدها با توجه به تحریم‌های نفتی یک امر دست نیافتنی است. اگر می‌خواهیم از اقتصاد متکی به نفت به یک اقتصاد دانش‌بنیان گذر کنیم باید بپذیریم در بودجه باید دست از منابع نفتی بکشیم و بیاییم منابع حاصل از صادرات درآمد نفت را در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور در حساب صندوق توسعه ملی واریز کنیم و بودجه بدون اتکا به نفت ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر هم بودجه بدون نفت نمی‌بندیم حداقل بودجه‌ای را ببندیم که درآمدهای نفتی‌اش محقق شود. امسال با همین مشکل مواجه و در اواسط سال با کمبود منابع درآمدی مواجه شدیم. هدف مجلس این است که بودجه ۹۹ به گونه‌ای بسته شود که گریبان اقشار ضعیف جامعه گرفته نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟