بیش از چهار هزار نفر در کاشان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند


بیش از چهار هزار نفر در کاشان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند

کاشان- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان گفت: چهار هزار و 984 نفر امسال در این شهرستان آموزش های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.

محمود علوانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۵۱۸ نفر از این عده در قالب ۲۶۶ هزار و ۱۸۰ نفر ساعت از خدمات آموزشی مرکز ثابت شهید موسویان کاشان بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: ۲۱۲ نفر از روستاییان، ۳۶۵ نفر از زندانیان و ۲۷۴ نفر از سربازان در پادگان‌ها نیز در مجموع با ۷۸ هزار و ۷۶۹ نفر- ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان اضافه کرد: تیم سیار این مرکز هم به ۴۷۱ نفر در شهرهای برزک، جوشقان کامو، قمصر و نیاسر آموزش‌های فنی و مهارتی را در قالب ۶۴ هزار و ۶۹۱ نفر ساعت ارایه کردند.

به گفته وی، آموزش در صنایع، اصناف و در جوار دانشگاهی نیز امسال در مجموع به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر در قالب ۱۸۳ هزار و ۳۱۷ نفر ساعت ارایه شد.

وی آموزش‌های ارابه شده برای برادران را در رشته‌های جوشکاری، تراشکاری، فرزکاری، برق صنعتی، الکترونیک، تعمیر لوازم خانگی سردکننده، رایانه، تصویربرداری، عکاسی، تعمیرات خودرو، مکاترونیک، سیم پیچی، برق ساختمان و نجاری عنوان کرد و یادآور شد: برای خواهران نیز در رشته‌های آرایشگری، گلدوزی و خیاطی آموزش‌های لازم ارایه شده است.

علوانی همچنین ارایه مشاوره و رهگیری اشتغال کارآموزان از سوی واحد مشاوره و هدایت شغلی و معرفی به کاریابی، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های کاشان و آزاد برای آموزش و ارتقای مهارت دانشجویان، شرکت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون‌های ادواری و تفاهم‌نامه‌ای قالی‌بافی و صنعت ساختمان و آزمون‌های هماهنگ و برگزاری همایش و کلاس‌های فوق برنامه برای اصناف، کارآموزان و کارکنان این مرکز را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

۲ مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای شهید موسویان و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجی‌آباد در کنار چهار مرکز سیار شهری و تعداد ۱۲۰ آموزشگاه تخصصی و خدماتی آزاد در شهرستان کاشان مشغول فعالیت و آموزش به کارآموزان و هنرجویان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی