آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد


آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد

همدان- ایرنا- بخشدار گیان گفت: بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها آب آشامیدنی سه روستای «سرخلیجه»، «حاجی آباد» و «چنار» را قطع و آب شهر گیان را گل آلود کرده و هم اینک آب‌رسانی توسط تانکر صورت می‌گیرد.

هاشم جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بارندگی شدید و بروز سیلاب روز گذشته به زیر ساخت های خیابانی، مسیر شهر بخش گیان و راه ها و تاسیسات خسارت زیادی وارد کرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از بیل مکانیکی سیلاب به سمت رودخانه هدایت شد اضافه کرد: سیل به بسیاری از راضی کشاورزی در مناطق روستایی آسیب زد و هم اینک ۲ روستای«گیل آباد» و «مهین آباد» بیشترین مشکل را دارند.

بخشدار گیان ادامه داد: ۲ راه روستایی این بخش مسدود شده بود که با همت تیم های امدادی تا صبح این مسیرها بازگشایی شد.

جهانگیری با بیان اینکه حوزه آبخیز و آبریز دچار خسارت شده اند بیان کرد: پل های مسیر زرین دشت تا گیان تخریب و خسارت دیده بودند چرا که این پل ها لوله بوده و گنجایش عبور دادن سیلاب را ندارند.

وی اضافه کرد: بنابراین به علت بالا بودن حجم آب، لوله ها دچار نقص فنی شده و آب نمی توانست از داخل آنها جریان یابد با این حال باید این لوله ها در آینده به پل های سیمانی تبدیل شوند.

جهانگیری ادامه داد: با مدیریت تیم های امدادی، هدایت آب توسط بیل مکانیکی و لودر همیچگونه خسارت جانی وارد نشده و تمامی خسارت ها مالی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: سیلاب ناشی از بارندگی روز /سه شنبه/ وارد کوچه، معابر و برخی از منازل مسکونی ۶ روستای حاشیه رودخانه گاماسیاب نهاوند شده است.

علیمردان طالبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاها متاثر از سیلاب نهاوند شامل «عسگرآباد»، «لیلان»، «بالاچوب»، «مهین آباد»، «چولک اصلی» و «فیاضمان» است.

وی اضافه کرد: با وجود تذکر و هشدارهای مدیریت بحران در زمینه احتمال آبگرفتگی اما برخی از ساکنان حاشیه سراب گیان به این توصیه ها و هشدارها توجهی نکردند و نسبت به تخلیه منازل تاخیر کردند.

بخش گیان از توابع شهرستان نهاوند دارای یک شهر و ۱۲ روستا در مجموع با ۱۹ هزار جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در