شکارچی کل و بز در طارم دستگیر شد


شکارچی کل و بز در طارم دستگیر شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره محیط زیست شهرستان طارم گفت: شکارچی یک راس کل و بز در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان افتاد.

غلامرضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اخبار رسیده، به منظور اثبات جرم و کشف ادله، منزل این شکارچی متخلف با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس امنیت عمومی شهرستان طارم، مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این منزل مسکونی موفق به کشف و ضبط مقداری گوشت کل و بز، یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر غیرمجاز و برخی اداوات شکار شدند.

عباسی تصریح کرد: برای این شکارچی بومی که در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شهرستان طارم اقدام به شکار کل و بز کرده بود، پرونده تشکیل و پس از تکمیل به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: هنوز زمان دقیق شکار این گونه جانوری شاخص مشخص نشده است که پس از بازجویی ها زمان دقیق آن از سوی این شکارچی خاطی اعلام خواهد شد.

میزان جریمه قوچ و میش، کل و بز و آهو ۲۵ میلیون تومان، پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان، خرس قهوه‌ای ۷۵ میلیون تومان، روباه معمولی ۱۲ میلیون تومان، کبک، کبوتر چاهی و سهره طلایی ۳۰۰ هزار تومان، پرندگان شکاری از جمله بالابان، لاچین، شاهین، بحری و طرلان ۲۰۰ میلیون تومان شده است.

جریمه تعیین شده برای جنین در رحم پستاندار ماده نیز معادل بهای پستاندار و جریمه هر عدد تخم پرندگان وحشی نیز نصف جریمه و خراب کردن آشیانه نیز یک سوم جریمه درنظر گرفته شده برای پرنده خواهد بود.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان‌های زنجان و طارم به مساحت ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ هکتار از سال ۱۳۷۵ تحت حفاظت محیط زیست زنجان قرار گرفته است.
دشت سهرین این منطقه زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود که دامنه ارتفاعی آن ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ متر بوده و بارندگی و میزان دما متوسط سالیانه ۵۰۰ میلی متر و ۱۱ درجه سانتیگراد منطقه را دارای اقلیم های نیمه خشک مدیترانه ای معتدل کرده و پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون و گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی آن است.
آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...