بارش باران باعث تخریب یک دهنه پل و جاده روستایی در کرمانشاه شد


بارش باران باعث تخریب یک دهنه پل و جاده روستایی در کرمانشاه شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در 24 ساعت اخیر، گفت: بارش شدید باران منجر به تخریب یک دهنه پل و جاده روستای «دوردشت» در منطقه سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه شده است.

فریبرز کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به همراه عوامل راهداری اکنون در روستای دوردشت مستقر هستیم و به زودی جاده را بازگشایی می کنیم.

او همچنین با اشاره به اینکه سیل جاده روستای «تنگ منصوری» در شهرستان اسلام آبادغرب را با خود برده است، گفت: اکنون ارتباط این جاده قطع است و عوامل راهداری مشغول بازگشایی آن هستند.

او با اشاره به اینکه غیر از این جاده مابقی جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: عوامل راهداری با گشت شبانه روزی در سطح استان اجازه بسته شدن هیچ جاده ای را نمی دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه به رانش و ریزش در جاده های استان براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در جاده حمیل و «بانی لوان» جوانرود ریزش کوه و در روستای «توشامی» دالاهو نیز ریزش کوه داشته ایم اما راه ارتباطی این روستاها قطع نشده است.

استان کرمانشاه در مجموع هشت و هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

سامانه بارشی فعال و قوی از روز سه شنبه وارد استان کرمانشاه شد و تا ظهر امروز (چهارشنبه) در جو منطقه فعال است.
براساس اعلام هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۱۰۴ میلیمتر بیشترین و قصرشیرین با ۱۲ میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

در نتیجه فعالیت این سامانه، شهرهای کرمانشاه ۸۴، روانسر ۷۰، سرپل ذهاب ۳۱، اسلام آبادغرب ۸۷، سنقر ۶۰، گیلانغرب ۳۴، پاوه ۶۱، جوانرود ۵۲، صحنه ۹۶، هرسین ۹۱، ثلاث باباجانی ۲۷ و دالاهو ۶۷ میلیمتر بارش داشته اند.

آنچنان که مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرده است: سامانه های بارشی از این دست تا چند روز قبل از شکل گیری آنها قابل پیش بینی هستند برای همین ۷۲ ساعت قبل از آغاز بارش ها هشدار داده بودیم هرچند پیش بینی اولیه ما تا ۷۰ میلیمتر بارش بود اما با تقویت سامانه به ۱۲۰ میلیمتر بارش رسیدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا