وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌ها تابع نظر وزارت بهداشت است


وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌ها تابع نظر وزارت بهداشت است

ایران اکونومیست-یک مقام مسوول در وزارت علوم گفت: این وزارتخانه در تعطیل بودن یا نبودن دانشگاه‌ها تصمیم‌گیر نیست و تابع تصمیمات تخصصی است که وزارت بهداشت اتخاذ می‌کند.

وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌ها تابع نظر وزارت بهداشت است

علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: وزارت علوم در تعطیل بودن یا نبودن دانشگاه‌ها تصمیم‌گیر نیست و تابع تصمیمات تخصصی است که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا اتخاذ می‌کنند.

وی گفت: همچنان که تعطیلی های اخیر هم به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و وزارت علوم اجراکننده تصمیم بود.

وی گفت: در تعطیلی اخیر هم به دانشگاه‌ها اعلام شده بود که هر گونه تعطیلی، تعطیل موقت یا تعویق کلاس‌های درسی و واحدهای آموزشی منوط به نظر مرجع تخصصی است که همان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ همچنین در شهرها و استان ها هم نظر دانشگاه علوم پزشکی و شورای تامین ملاک است؛ زیرا بر اساس قانون وزارت علوم اختیار تعطیلی ندارد.

*فعالیت بخش‌های ضروری در دانشگاه‌ها ادامه دارد

وی تاکید کرد: در مدتی که دانشگاه‌ها تعطیل بوده‌اند فعالیت بخش های دیگر از جمله آزمایشگاه ها در صورت ضرورت بسته به شرایط برقرار بوده است.

عبداللهی نژاد تصریج کرد: برای مثال اگر دانشجوی دکتری باید با وسایل آزمایشگاهی کار کند تا بتواند بنا به ضرورت از تز خود دفاع کند این دانشجو می توانست مشمول شرایط ضرورت قرار بگیرد و با رعایت موارد بهداشتی در محل حضور پیدا کند.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا