دمای هوا در استان مرکزی تا پنج درجه سانتیگراد سردتر می‌شود


دمای هوا در استان مرکزی تا پنج درجه سانتیگراد سردتر می‌شود

اراک - ایرنا - مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان تا 24 ساعت آینده سه تا پنج درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر از نواحی مرکزی کشور عبور می‌کند و تا عصر امروز به دلیل فعالیت یک جبهه سرد،در برخی از ساعات رگبار باران و برف و در برخی از نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: با عبور سامانه، دمای هوا که در روزهای گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای گرم شده بود از فردا کاهش پیدا می‌کند و در روزهای پنجشنبه تا شنبه جو پایدار و بدون بارشی در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مجموع بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته این استان در اراک به ۶۵ میلیمتر، ساوه ۴۲ و هفت دهم میلیمتر، تفرش ۴۶ و ۲ دهم میلیمتر، خمین ۳۶ و ۲ دهم میلیمتر، محلات ۲۵ و ۲ دهم میلیمتر، شازند ۱۳۸ و ۶ دهم میلیمتر، خنداب ۱۱۱ و سه دهم میلیمتر، کمیجان ۷۸ میلیمتر، دلیجان ۲۳ و نیم میلیمتر، آشتیان ۸۰ میلیمتر، فرمهین ۶۶ میلیمتر و در مامونیه ۳۷ و چهار دهم میلیمتر بوده است.

مرادی اظهار داشت: دلیجان با بیشینه دمای ۱۶ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان و خنداب با کمینه دمای ۶ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۲۱۵ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار