ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ابهر


ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ابهر

شهردار ابهر گفت: با همکاری اداره راهداری، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری، شبکه بهداشت و شرکت‌های مسافری این شهرستان ناوگان حمل و نقل عمومی در ابهر ضدعفونی می‌شود.

محمدرضا ذوالقدری‌ها شامگاه دیروز (۶ اسفند) در جلسه مدیریت بحران شهرداری ابهر با اشاره به پیش‌بینی بارش‌ها در سطح شهرستان، اظهار کرد: در بارش‌های سال گذشته، شاهد بروز خسارت‌های ناشی از سیل در سراسر کشور بودیم.

وی با بیان این‌که بارش ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارندگی و ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر بارش برف برای شهرستان طی روزهای اخیر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با توجه به وجود برف در ارتفاعات در صورت بارش باران، میزان آب ورودی به شهر از پیش‌بینی‌ها فراتر خواهد رفت، لذا برای کنترل آب‌های بالادستی باید تمهیداتی در داخل شهر اندیشیده می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که در زمان بارش‌های سیل‌آسا شهر از چند نقطه در شمال و جنوب به‌واسطه وجود مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی تهدید می‌شود، تصریح کرد: این سه نقطه بالای شناط، مسیر بیمارستان الغدیر و مسیر قوروچای است که باید حتما اکیپ‌هایی برای پایش مستمر در این نقاط حضور داشته باشند که با آمادگی کامل و اندیشیدن تمهیدات مناسب، قبل از مواقع بحرانی جلوی این قبیل آسیب‌ها را گرفت.

وی با تاکید بر این‌که شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: باید قبل از وقوع بحران، اقدامات پشگیرانه لازم صورت گیرد.

شهردار ابهر با بیان این‌که سال گذشته کانال‌هایی در ضلع جنوبی شهر احداث شد که نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها از ضلع جنوبی شهر و ارتفاعات آن ایفا می‌کند، یادآور شد: احداث پل و دیواره سنگی در مسیر بیمارستان امید نیز یکی از نیازهای شهر برای مقابله با سیل در برنامه‌های سال آتی پیش‌بینی شده است.

ذوالقدری‌ها با تاکید بر این‌که آمادگی رکن اصلی مدیریت بحران است، ادامه داد: برای مقابله با هرگونه بحرانی باید آمادگی وجود داشته باشد، زیرا ممکن است شدت بارش‌ها بیشتر از پیش‌بینی باشد.

وی با تاکید بر این‌که در کنار آمادگی در مواقع بحران باید ضمن هوشیاری، خونسردی کامل خود را نیز حفظ کنیم، یادآور شد: باید با توجه به شرایط سنجیده عمل شود تا شاهد بروز خسارت نباشیم، زیرا تصمیمات نسنجیده و عجولانه ممکن است عواقب دیگری داشته باشد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور که از واگیری بالایی برخوردار است، گفت: تامین سلامت شهروندان یکی از وظایف شهرداری‌ها بوده که در این راستا نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که برای مبارزه با کروناویروس، اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان باید گسترده باشد، ادامه داد: بهترین روش برای پیشگیری نیز، آموزش شهروندان هستند.

وی با تاکید بر این‌که سرویس‌های بهداشتی سطح شهر باید به صورت مستمر نظافت و ضدعفونی شود، افزود: در تامین مایع شست‌وشوی دست برای سرویس بهداشتی و رفع خرابی‌ مخازن این‌ مواد، نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد، زیرا کوتاهی در این حوزه‌ها تحمیل هزینه‌های اضافی را در پی دارد.

شهردار ابهر از ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر کاری که لازم است باید در همه حوزه‌ها به‌ویژه آموزشی صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی