مدارس پایتخت برای مقابله با شیوع کرونا پاکسازی می‌شوند


مدارس پایتخت برای مقابله با شیوع کرونا پاکسازی می‌شوند

تهران-ایرنا- مدارس پایتخت به همت اداره سلامت و تندرستی مناطق 19 گانه آموزش و پرورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پاکسازی و ضدعفونی می‌شوند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران امروز چهارشنبه گزارش داد: در ایامی که مدارس پایتخت به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند، نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس با همراهی و زیر نظر مدیران و کارشناسان سلامت و تندرستی مناطق تلاش می‌کنند تا فضای آموزشی ضدعفونی شود و برای حضور بدون دغدغه دانش‌آموزان آماده باشد.

ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که ستاد اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، آغاز شده و همه ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش به کار گرفته ‌شده است تا در یک هم‌افزایی ضمن ارایه آموزش‌های لازم، واحدهای آموزشی پاکسازی شوند.

مدارس موظف هستند که به طور مستمر کار ضدعفونی، گندزدایی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیاء، وسایل و تجهیزات نظیر کلید برق، دستگیره اتاق، میز، لیوان، ظروف و محل‌های توقف و تردد را هر ۱۲ ساعت یکبار و به صورت متوالی در مدارس با مواد گندزدای مربوطه انجام دهند.

مدارس برای سلامت و تمیز نگهداشتن و سالم‌سازی محیط باید از وایتکس یک درصد استفاده کنند و برای این کار، یک پیمانه وایتکس پنج درصد را با چهار پیمانه آب رقیق‌ کرده و سپس، به کار گیرند.

همچنین مدارس موظفند برای ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورد استفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی، موس و صفحه کلید رایانه، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام و سرویس‌های بهداشتی را ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شست ‌و شو و ضدعفونی کنند.

تمامی مدارس و مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی استان تهران روز شنبه(سوم اسفندماه) به دلیل روند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری و مشارکت فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در شعب اخذ رای تعطیل بودند و از روز یکشنبه تا پایان این هفته نیز به دلیل آماده‌سازی و ضدعفونی کردن فضای آموزشی، پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند.

این تعطیلات تا دو روز دیگر به پایان می رسد و همه مدارس از روز شنبه فعالیت عادی خود را از سر می گیرند.

بیش از ۲ میلیون دانش آموز در ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه در استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد، حدود ۴ هزار مدرسه در شهر تهران قرار دارد.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد