ویژه‌نامه اینترنتی ماه رجب منتشر شد


 ویژه‌نامه اینترنتی ماه  رجب منتشر شد

همزمان با حلول ماه رجب المرجب، ویژه‌نامه معنوی این ماه با 60 مطلب مفید در پایگاه حوزه‌نت به‌روزرسانی و منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، رجب ماه خودسازی و توشه گرفتن است. رسول اکرم(ص) فرموده‌‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی‌رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏‌گردد.» امام موسی کاظم(ع) نیز در خصوص این ماه فرموده‌‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏‌تر است؛ هرکس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.

با توجه به ضرورت شناخت هر چه بیشتر این ماه و همزمان با حلول ماه رجب المرجب، ویژه‌نامه معنوی ماه رجب با ارائه بیش از ۶۰ مطلب و با هدف بیان ویژگی‌های این ماه پرخیر و برکت در پایگاه حوزه‌نت به‌روزرسانی و منتشر شد.

«فضائل ماه رجب»، «چرا گناه در ماه رجب را دو برابر حساب می‌کنند؟»، «فضیلت روزه در ماه رجب»، «فضیلت ماه رجب و مناسبت‌های مهم آن»، «گفتاری درباره ماه‌های حرام»، «اعمال و مراقبات ماه رجب» و «لیلةالرغائب حرمی در حرم الهی» از جمله مطالب خواندنی این ویژه‌نامه معنوی است.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «ماه پر خیر و برکت رجب، دارای فضایل بی‌شماری است. ۲۷ رجب بعثت پیامبر(ص) و میلاد سه امام معصوم(ع)، امام علی(ع)، امام باقر(ع) و امام جواد(ع) و اعتکاف ایام البیض در این ماه است. یاد پیشوایان شهید، امام کاظم(ع) و امام هادی(ع) و نیز حضرت زینب(س) گرما‏بخش دل‏‌های مؤمنان است. ماه رجب شهراللَّه اعظم است. هیچ ماهی به منزلت و فضیلت او نمی‌رسد، حتی جنگ با کفّار در این ماه حرام است. آگاه باشید رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امتم است. کسی که یک روز در رجب روزه بگیرد موجبات رضایت خدا را فراهم کرده و از خشم و غضب او دور می‌شود؛ و دری از در‌های جهنم به رویش بسته می‌شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا