جمعه بازار خرم‌دره تعطیل شد


جمعه بازار خرم‌دره تعطیل شد

بر اساس مصوبه کارگروه امنیت و سلامت غذایی شهرستان خرم‌دره به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان، جمعه بازار خرم‌دره تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

حجت محمدی ظهر امروز (۷ اسفند) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که با همت مردم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سطح شهرستان بودیم، اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات در خرم‌دره در کمال سلامت و بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، ادامه داد: کرونا مهمان ناخوانده و بداخلاقی است که وارد کشور شده و باید برای مبارزه با آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که با پیشرفت جوامع، بیماری‌ها در سطوح مختلف رنگ و لعاب جدیدی به خود می‌گیرد، تصریح کرد: رفتار و نحوه مبارزه با این بیماری‌ها نیز توسط انسان‌ها هر بار شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این‌که چاره‌ای جز پیشگیری و برخورد با این بیماری نداریم، یادآور شد: خطر برخی از بیماری‌ها به مراتب کمتر از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله است.

محمدی با بیان این‌که آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس در شهرستان خرم‌دره وجود دارد، تصریح کرد: طبق تمهیدات استانی اندیشیده شده در این زمینه اقدام می‌شود.

فرماندار خرم‌دره با یادآوری اینکه در تعطیلی مدارس نیز تابع تصمیمات اخذ شده در سطح کشور هستیم و هیچ وقت خودسرانه در این زمینه عمل نمی‌کنیم، افزود: والدینی که احساس می‌کنند فرزندان آن‌ها علائم‌ سرماخوردگی دارند، می‌توانند در منزل از آنان مراقبت کرده و آن‌ها را به مدرسه نفرستند.

وی با بیان این‌که مراسم ترحیم و عروسی، از مراسم‌ پرجمعیتی است که می‌تواند با توجه به ازدحام جمعیت در شیوع کرونا موثر واقع شود، اظهار کرد: باید در برپایی این مراسمات تجدیدنظر صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به لغو مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان، یادآور شد: اعتکاف یکی از مراسم‌ معنوی و زیبای ماه رجب است که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود.

محمدی با تاکید بر این‌که با رعایت موازین بهداشتی و تغذیه می‌توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد، ادامه داد: نباید مردم را ناامید کرده و به شایعات دامن زد.

فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که نقاط روستایی در آموزش‌های مخصوص کرونا نباید مورد غفلت واقع شود، تصریح کرد: در روستاهای شهرستان خرم‌دره با کمک دهیاران تمهیدات لازم برای آموزش روستائیان توسط خانه‌های بهداشت اندیشیده شده است.

وی با بیان این‌که در بحث فضای فیزیکی نیز برای مبارزه با بیماری کرونا مشکلی در این شهرستان وجود ندارد، گفت: همه ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، از جمله سالن بحران، در صورت نیاز در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تامین سلامت کارگران در واحدهای تولیدی باید اندیشیده شود، تصریح کرد: لوازم یک‌بار مصرف و ماسک مورد نیاز کارگران حتما باید تامین شود.

این مسئول با اشاره به انتشار شایعات در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ضعیف عمل کردن در برخی از دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی، دلیل اصلی موج‌سواری عده‌ای در این فضا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان