گلستان در صورت مهار کرونا مشتاق میزبانی از مسافران نوروزی است


گلستان در صورت مهار کرونا مشتاق میزبانی از مسافران نوروزی است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که این استان در صورت کنترل و مهار کامل ویروس کرونا در کشور و رفع کامل نگرانی از گسترش این بیماری، مشتاق میزبانی از مسافران نوروزی است.

هادی حق‌شناس روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان اظهار داشت: کرونا در شرایط فعلی به تهدیدی برای کشور تبدیل شده اما با برنامه ریزی درست می توان از این فرصت برای شکوفایی اقتصادی استان مانند رونق گردشگری بهره برد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تورهای مسافرتی به خارج از کشور لغو شده و کشورهای همسایه هم پروازهای خود به ایران را متوقف و یا محدود کرده اند که اگر این شرایط تا نوروز ادامه داشته باشد و بیماری کرونا هم به طور کامل مهار شود، مسافران فراوانی برای گذراندن تعطیلات راهی استان های شمالی از جمله گلستان خواهند شد.

استاندار گلستان افزود: کرونا نباید بهانه ای برای تعطیل شدن کارها و توقف برنامه ها شود و در اثر آن از همه مواهب خدادادی و طبیعی برای کمک به رونق استان چشم پوشی کرد.

حق شناس ادامه داد: تبلیغات گسترده برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری گلستان در کنار تلاش برای فراهم کردن زیرساخت ها می تواند موجب سرازیر شدن تورها و گردشگران داخلی به این استان شود که نتیجه آن ایجاد مشاغل متعدد و کسب درآمد بیشتر از این راه است.

وی گفت: در حال حاضر اولویت گردشگران در سفر به شمال، حضور در استان های گیلان و مازندران است اما گلستان با ظرفیت های زیاد و برخورداری از آثار متعدد تاریخی و طبیعی می تواند به مقصد اول سفر گردشگران تبدیل شود که لازمه آن، معرفی بهتر این جاذبه ها به مردم ایران است.

وی با انتقاد از غیبت مدیران ارشد استان در این جلسه گفت: حضور نداشتن این مدیران موجب وارد شدن صدمه به فرایند خدمت گذاری شده و آنان در صورت ادامه این روند از قبول مسوولیت در کمیته‌ها انصراف دهند.

استاندار گلستان همچنین از نداشتن برنامه‌ شاد توسط کمیته فرهنگ و ارشاد در ویژه برنامه های نوروز سال ۹۹ انتقاد کرد و خواستار اجرای جشن های متعدد و شاد در این ایام برای مردم استان و مسافران شد.

استاندار گلستان در پایان این جلسه به خبرناران گفت: مردم استان نگران تامین نیازهای اولیه بهداشتی خود نباشند زیرا این محصولات توسط کارخانه در آق قلا بیشتر از نیاز مردم استان تولید می شود.

حق‌شناس اظهار داشت: همچنین با توافق صورت گرفته با یک کارخانه تولید ماسک در آق‌قلا، به زودی یک میلیون ماسک سه لایه تولیدی این کارخانه بین در استان توزیع خواهد شد.

وی همچنین از ضدعفونی کردن اماکن عمومی استان در ایام نوروز و ضدعفونی کردن مدارس و همه واحدهای آموزشی استان در روزهای اخیر خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس