آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال 2019 بوده است


آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال 2019 بوده است

با توجه به اطلاعات منتشر شده از جانب شرکت Omdia، آیفون ایکس آر در سال ۲۰۱۹ محبوب ترین گوشی هوشمند دنیا بوده است. طبق این اطلاعات، بین امار فروش این گوشی و دومین گوشی پرفروش اپل (Apple) یعنی آیفون ۱۱ اختلاف ۹ میلیونی دیده می شود. در گزارش این شرکت آمده که در سال ۲۰۱۹ اپل موفق شده ۴۶.۳ میلیون گوشی موبایل آیفون XR به فروش برساند. این اندازه ، بیش از دو برابر فروش ۲۳.۱ میلیونی این گوشی در سال ۲۰۱۸ است. در همین حین، فروش آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ به حدود ۳۷.۳ میلیون واحد رسیده است.

در حالیکه شرکت اپل جایگاه اول و دوم این آمار را بخود اختصاص داده، سامسونگ سه رتبه بعدی را با گوشی های گلکسی A10، گلکسی A50 و گلکسی A20 از آن خود کرده است. در رتبه ششم هم شاهد آیفون ۱۱ پرو مکس هستیم که فروش ۱۷.۶ میلیونی داشته و پس از آن هم آیفون ۸ با فروش ۱۷.۴ میلیونی دیده می شود.

آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال 2019 بوده است پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۱۹

روی هم رفته، بر اساس تخمین شرکت Omdia فروش آیفون در این سال نسبت به سال قبلی حدود ۴.۶ درصد کاهش داشته است. علی رغم این کاهش فروش، اپل توانسته رتبه اول و دوم بازار جهانی را از آن خود کند. به گفته تحلیلگر این شرکت، اپل بیش از ۵ سال است که توانسته موقعیت برتر خود را از لحاظ فروش حفظ کند و طی سال گذشته هم این شرکت بار دیگر توانسته موفقیت خود را تکرار کند.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...