نگاهی به ترکیب مضحک «سلبریتی مردمی»/حامی مالی سلبریتی‌هایی چون نوید محمدزاده، مهناز افشار و ترانه علیدوستی کیست؟/ آیا سلبریتی‌های مردمی حاضرند پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را برگردانند؟


نگاهی به ترکیب مضحک «سلبریتی مردمی»/حامی مالی سلبریتی‌هایی چون نوید محمدزاده، مهناز افشار و ترانه علیدوستی کیست؟/ آیا سلبریتی‌های مردمی حاضرند پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را برگردانند؟

پول‌های کثیف و مشکوک درست همان نقطه‌ای هستند که رفتار دوگانه‌ی سلبریتی‌ها را به بهترین شکل نشان می‌دهند.

گروه فرهنگی-رجانیوز: دنیای سلبریتی‌ها در عین پیچیدگی ظاهرش یک باطن بسیار ساده دارد. در دنیای سلبریتی‌ها نفع فردی همیشه بر نفع جمعی می‌چربد اما آن‌ها شهرتشان را مدیون مردم جامعه هستند و خوب می‌دانند شهرت به همان سادگی که از طرف مردم اعطا می‌شود به همان سادگی هم توسط خودشان پس گرفته می‌شود. این منطق دوران ماست. ظهور و افول ستاره‌هایی که شاید هیچ‌گاه فکر فراموش شدن را هم نمی‌کردند.

برای همین هم باطن ساده‌ی منفعت‌طلبی فردی در ظاهر کمی پیچیده‌تر می‌شود. سلبریتی‌ها هر روز و با طرق مختلف می‌خواهند مردم دوستی‌شان را فریاد بزنند و بگویند ما طرف شما هستیم.
اما آیا در واقعیت اینگونه است؟
نوید محمدزاده که با انتشار نظرات تند و تیزش در صفحه‌ی مجازی‌اش در اینستاگرام حکومت را به باد انتقاد می‌گرفت و در صف تحریم کنندگان جشنواره سینمایی فجر بود؛ برای گرفتن جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره تئاتر فجر راهی تالاروحدت شد و با اشتیاق فراوان جایزه‌اش را گرفت. البته محمد زاده در جشنواره فیلم فجر فیلمی نداشت و تحریم جشنواره یک نوع شوخی به حساب می‌آمد.
محمدزاده نتوانست از جایزه‌اش بگذرد. البته فقط محمدزاده نیست که برخلاف ادعاهایش از سمت حکومت تطمیع می‌شود. تعداد زیادی از سلبریتی‌ها نیز در روش مانند او عمل می‌کنند.
ماجرای انصراف از جشنواره فیلم فجر چه بود؟
هفتاد و دو ساعت از اعلام سقوط هواپیمای اوکراینی گذشته بود که سلبریتی‌ها تصمیم گرفتند در یک اقدام کاملا هماهنگ از جشنواره فجر انصراف بدهند. البته بعضی‌هایشان درحالی انصراف دادند که اصلا فیلمی در جشنواره فجر نداشتند.
بعضی چهره‌ها اما درحالی اعلام کردند در جشنواره حضور نخواهند داشت که به تازگی قرارداد پروژه‌های بسیار گرانقیمتی را با صداوسیما بسته‌اند. قراردادهایی که هیچ‌گاه قرار نیست از آنها انصراف بدهند. سعید آقاخانی و محسن تنابنده هردو سریال‌های جدید و گران قیمتشان را برای تعطیلات عید نوروز آماده می‌کنند؛ یعنی همان زمان که دارند از رسانه حاکمیت میلیارد میلیارد برای سریال‌هایشان پول می‌گیرند همان زمان از جشنواره انصراف می‌دهند و روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کنند.
آش به قدری شور شده که بعضی چهره‌ها در حالی ادعای مردم دوستی دارند که برای بازی در یک سریال هفت میلیاردتومان پول گرفته‌اند؛ پولی که معلوم نیست دقیقا از جیب چه کسانی رفته است. بعضی دیگر هم درحالی که هنوز پرونده مالی سریالهایشان در قوه قضائیه باز است، مردم ایران را مشتی اسیر تصویر می‌کنند.
نکته‌ی جالب ماجرا این است که این چهره‌ها که امروز کاسه‌ی داغ‌تر از آش شده‌اند و به اسم همدردی با خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی توهین‌های بی‌سابقه‌ای را روانه حکومت می‌کنند، نام تک تکشان بر روی تیتراژ فیلم‌هاییست که منابع مالی آن‌‎ها را یک مشت دزد اختلاسگر تامین کرده است.
چهره‌هایی مثل نوید محمد زاده،ترانه علیدوستی و مهناز افشار، اینروزها دارند تندترین حملات را نثار جمهوری اسلامی می‌کنند. آنها بازیگران نخستین تئاتر لاکچری و پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ ایران هستند.
حالا فکر می‌کنید هزینه‌ی الیورتوییست، نخستین تئاترلاکچری‌ ایران را چه کسی داده؟ محمد امامی، متهم ردیف اول اختلاس 8هزارمیلیاردتومانی صندوق بازنشستگی فرهنگیان!
امامی بیشترین دستمزد را در این تئاتر به نوید محمدزاده و مهناز افشار داده است. محمد امامی اما تهیه کننده سریال شهرزاد هم هست؛ سریالی که از جیب فرهنگیان ساخته شد. او اکنون اما در زندان به سر می‌برد و منتظر محاکمه است!
پول‌های کثیف و مشکوک درست همان نقطه‌ای هستند که رفتار دوگانه‌ی سلبریتی‌ها را به بهترین شکل نشان می‌دهند. مثلاً وقتی ماجرای اختلاس از صندوق فرهنگیان اثبات شد، کمپینی تحت عنوان نه به شهرزاد توسط خبرنگاران در فضای مجازی شکل گرفت.
کمپینی که مورد انتقاد ترانه علیدوستی قرار گرفت و در تقابل با آن، علیدوستی به همراه محمد امامی کمپین بله به شهرزاد را راه انداخت.
البته مدت زیادی نگذشت که امامی به اتهام اختلاس دستگیر شد و همین چند ماه پیش تهیه کننده دیگر شهرزاد یعنی هادی رضوی هم با حکمی که از دادگاه ویژه جرائم اقتصادی گرفت، راهی زندان شد.
با اینهمه در تمام این سال‌ها با فرهنگیانی که پولشان دزدیده و خرج سریال شهرزاد شده حتی به اندازه یک همدری یا عذرخواهی از سوی این بازیگر واکنشی دیده نشده است.
البته خیلی‌ها معتقد بودند علیدوستی باید پولهایی را که از حقوق مردم گرفته برگرداند. چراکه امامی با بذل و بخشش پولهای مردم، ماهی 90میلیون تومان به این بازیگر حقوق می‌داده. عددی فراتر از عدد معمول بهترین بازیگران ایران در آن زمان. اما علیدوستی هیچگاه به روی خودش هم نیاورد.
البته بذل و بخشش از جیب مردم به همین موارد خلاصه نمی‌شود.
دستمزد یکسال نوید محمدزاده در سریال قورباغه ساخته هومن سیدی چیزی حدود هفت میلیاردتومان است. ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانیم این سریال متعلق به تصویرگستر پاسارگاد است؛ شرکتی به مالکیت محمدامامی. البته وکیل تصویرگستر پاسارگاد در متنی کوتاه و گنگ این ارتباط را تکذیب کرد اما شواهد و غرائن چیز دیگری را اثبات می‌کنند.
نوید محمدزاده بعد از حادثه ناگوار هواپیما درحالی به سوگ دروغین نشسته بود که حتی یکبار حاضر نشد منابع دریافتی‌اش را اعلام کند. منابعی که از جیب پدرانی سرقت شده، که محمدزاده ادعای سوگواری برای فرزندانشان را داشت.
البته پولپاشی محمد امامی در بین هنرمندان تمامی ندارد. ابدو یک روز ، خوک ، مغزهای کوچک زنگ زده، خوب، بد جلف و کاناپه هم از محصولات آقای اختلاسگر هستند.
باید دید بالاخره سعید روستایی، پیمان قاسم‌خانی، مانی حقیقی، هومن سیدی، روح‌الله حجازی و بسیاری از کسانی که امروز به اسم حمایت از مردم در سینه نظام ایستاده اند حاضرند برای حمایت از مردم پولهایی را که گرفته اند پس بدهند یا خیر.
با دستگیری امامی به نظر می رسد هنوز پرونده پولهای کثیف و مشکوک در سینما باز است. دولت هم تمایلی به شفافیت ندارد. در این شرایط سلبرتی ها ترجیح می دهند فروشنده های خوبی باشند. هرجا پای پول وسط باشد، می‌شود مردم را ندیده گرفت و هرجا مردم صرفه داشته باشند می‌شود بعد از سه روز سکوت، روی خون آنها هم ایستاد.
در ابتدای گزارش گفته شد که باطن سلبریتی‌ها چیزی جز منفعت‌طلبی نیست؛ چیزی که سعی دارند در ظاهر آن را پنهان کنند. البته تلاش سلبریتی‌ها تلاشی بیهوده است؛ چراکه منفعت‌طلبی با مردم دوستی هیچ‌گاه جمع نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!