روتختی های زیبا و جذاب یکی از اجزا اصلی اتاق خواب محسوب می گردند که اغلب اقدام به تغییر آنها و خرید مجدد هزینه زیادی را به همراه دارد، اما با کمی خلاقیت و ابتکار می توان با کمترین هزینه اقدام به دوختن انواع روتختی نمود. اگر شما نیز چنین قصدی دارید و می خواهید روتختی جدید و زیبایی را جایگزین روتختی های قدیمی و کهنه نمایید در این مطلب همراه ما باشید و از آموزش دوخت روتختی دو نفره و یک نفره با روشی ساده و آسان دیدن نمایید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک

با توجه به این که تعویض نمودن تشک تخت خواب در هنگام کثیف شدن بسیار مشکل و پر دردسر می باشد استفاده از روتختی راه حل بسیار مناسب و خوبی است. شما می توانید برای داشتن و تهیه کردن یک روتختی بسیار زیبا برای تخت خواب های خود نحوه دوخت روتختی را به سادگی آموزش ببینید و سپس اقدام به دوختن هر نوعی از آن که می خواهید نمایید. دوختن روتختی همچون دوخت کاور مبل، دوخت لحاف و تشک، دوخت پرده ، دوخت بالش و کوسن و… از جمله هنرهایی است که نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارد، پس اگر چنین قصدی دارید، با آموزش دوختن روتختی همراه ما باشید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

بنابراین اگر تمایل دارید با استفاده از روشی آسان اقدام به دوختن روتختی زیبا و شیک برای تخت خواب خود نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با طرز دوخت این روتختی زیبا آشنا شوید.

روش دوخت :

در این بخش آموزشی قصد داریم نحوه دوختن یک روتختی چهل تکه زیبا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به منظور دوختن این نوع روتختی به تعداد چند رنگ پارچه و هم چنین مقداری پشم شیشه احتیاج دارید.

وسایلی که برای انجام این کار مورد نیاز است شامل چرخ خیاطی، نخ، قیچی و … است، بنابراین باید قبل از شروع خیاطی این ابزار را آماده نمایید. در اولین مرحله ابتدا باید تعدادی مربع هم اندازه و در یک سایز مشخص از پارچه های مختلف و موردنظر آماده نمایید.

به منظور این کار پارچه های موردنظر را باید با طول ۱۰ سانتی متری در نظر بگیرید، سپس آن ها را تا کنید و اقدام به برش زدن نمایید، به طوری که تعدادی مربع با سایز ۱۰ در ۱۰ بدست آید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

اکنون مربع های آماده شده را بر روی زمین در کنار هم چیده به طوری که به طرح و مدلی که مدنظر دارید برسید. باید به این نکته دقت نمایید که برای تهیه این نوع روتختی انتخاب طرح و چینش مربع ها کاملا دلخواه و مطابق با سلیقه افراد می باشد، بنابراین شما می توانید طبق هر طرحی که در نظر دارید مربع ها را به شکل های مختلف در کنار هم بچینید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

در مرحله بعدی نوبت به برش زدن پشم شیشه ها می رسد. بهترین کار این است که اندازه پشم شیشه ها را کمتر در نظر بگیرید، به گونه ای که ابعاد آن حدود ۱ الی ۲ سانتی متر از اندازه پارچه ها کمتر باشد.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

اکنون یک لایه پارچه را در نظر بگیرید و پشم شیشه را در قسمت میانی آن قرار دهید، پس از آن لایه دیگر پارچه را بر روی آن قرار دهید و با کمک چرخ خیاطی اقدام به دوختن نمایید. چنانچه که متصل کردن پارچه و پشم شیشه برای شما ممکن است مشکل باشد در این صورت می توانید با کمک سوزن ته گرد آن ها را به یکدیگر وصل نمایید و بعد شروع به دوخت نمایید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

بهترین کار این است که نوع دوخت پارچه ها و پشم شیشه به حالت ضربدری باشد تا نتیجه بهتری از کار بگیرید. سپس مربع های آماده شده را در کنار هم قرار داده و آن مقدار پارچه ای که نسبت به پشم شیشه بیشتر است را به شکل عمودی نگه دارید و سپس دو تکه پارچه را به یکدیگر وصل نمایید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

توجه داشته باشید تا جایی که امکان دارد تکه ها را به شکل ردیف مانند به یکدیگر وصل نمایید و همین عمل را تا انتهای کار و تا جایی که روتختی به اندازه و ابعاد دلخواه رسید ادامه دهید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

پس از این که کار به پایان رسید برای قسمت آستری از پارچه ای نرم و مناسب استفاده نمایید و مراحل پایانی عمل دوخت روتختی را انجام دهید. شما می توانید مطابق با الگوی این روتختی زیبا در منزل روتختی های زیبایی را در ابعاد مختلف تهیه نمایید و هم چنین آن را با دیگر اجزای سرویس خواب خود هم چون کوسن، بالش، لحاف و … ست نمایید.

آموزش دوخت روتختی زیبا و شیک با روشی آسان

امیدواریم که در این مطلب با آموزش دوخت روتختی به شکل چهل تکه و با طراحی بسیار زیبا به طور کامل همراه با شرح جزئیات مراحل آن آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با این الگو با توجه به نوع نیازتان و سلیقه ای که دارید روتختی های زیبایی را در منزل تهیه نمایید. شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید در بخش خیاطی مجله ما از دیگر آموزش ها و ایده های جدید و متنوع برای انواع دوخت ها دیدن نموده و نهایت استفاده را از مطالب ارائه شده ببرید.