سفر چهار هزار و 600 میلیارد تومانی


سفر چهار هزار و 600 میلیارد تومانی

کرمانشاه- ایرنا- چهار هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و مدیران مالی و بانکی کشور به کرمانشاه به پروژه های زیرساختی و اقتصادی استان اختصاص یافت.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه اعلام کرد: در ۱۷ بهمن شاهد سفر گروهی از مدیران مالی و بانکی کشور شامل معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی، چقازردی مدیرعامل بانک سپه، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و اعضای هیات مدیره بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه صادرات به استان بودیم. این تیم در مدت زمان حضور در استان پروژه های اصلی اقتصادی و زیربنایی کرمانشاه را بررسی کردند و اعتبار لازم را به آن ها اختصاص دادند.

سفری که به اندازه یک هیات دولت برای کرمانشاه برکت داشت

استاندار کرمانشاه در نشست بررسی روند اجرایی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به کرمانشاه که با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، حبیب الله وفایی رییس سازمان برنامه وبودجه استان، شهردار کرمانشاه و مدیران آب منطقه ای و آبفای استان برگزار شد باتاکید بر اهمیت ویژه این سفر اظهارداشت: سفر هیات مدیران مالی و بانکی به استان به اندازه یک سفر هیات دولت برای کرمانشاه ثمرات و برکات داشت و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در پی داشت.

هوشنگ بازوند در ادامه به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: در این سفر توانستیم در مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه های بسیار مهمی مانند قطارشهری کرمانشاه، بزرگراه گیلانغرب _ سومار، بزرگراه کرمانشاه _ کامیاران و تصفیه خانه شهر کرمانشاه، اعتبار بگیریم که یک اتفاق بسیار بزرگ و کم نظیر طی سال های اخیر محسوب می شود.

وی افزود: همچنین در این سفر، مدیران عامل بانک ها یک مجموعه نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان برگزار کردند. در این نشست ها پیرامون اجرای ۱۲۰ طرح به مبلغ سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی هفت هزار و ۱۰۰ نفر به توافق رسیدند.

اختصاص ۷۲۰ میلیارد تومان به قطار شهری کرمانشاه

در ادامه این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه به تشریح اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه ها پرداخت و گفت: در این سفر در مجموع چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت وبعد از اتمام سفر نیز در کمترین زمان ممکن تضمین های لازم برای تامین مالی طرح مذکور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و شهرداری کرمانشاه صادر شد.

وفایی عنوان کرد: در حوزه قطار شهری ۷۲۰ میلیارد تومان برای اتمام مرحله یک این پروژه اختصاص یافت و مقرر شد این طرح مهم تا ۲۹ اسفندماه ۹۹ به اتمام برسد. از این مقدار، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت شهرداری کرمانشاه تامین می شود که ۵۰ درصد اصل و سود بر عهده سازمان برنامه کشور بوده و ۵۰ درصد دیگر برعهده شهرداری کرمانشاه است.

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان نیز از طریق ساز و کار ماده ۵۶ تامین اعتبار می شود که از این مقدار، ۱۲۰ میلیارد تومان با تضمین سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان با تضمین شهرداری کرمانشاه تامین می شود.

وفایی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد تومان هم به صورت نقد توسط شهرداری کرمانشاه و یا از طریف فروش اموال مازاد این مجموعه تامین می شود.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به جاده های گیلانغرب – سومار وسنندج - کامیاران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه ادامه داد: همچنین در این سفر مقرر شد مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای احداث جاده گیلانغرب به سومار و مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل بزرگراه کرمانشاه – کامیاران توسط توسطبانک های عامل با سازوکار ماده ۵۶ قانون تنظیم، در اختیار این پروژه ها قرار گیرد. پرداخت اصل و فرع اوراق این پروژه ها را نیز سازمان برنامه بودجه تضمین کرده است.

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه کرمانشاه

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای اتمام تصفیه خانه آب شرب کرمانشاه نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار با استفاده از مکانیزم ماده ۵۶ اختصاص یافت که تضمین پرداخت اصل و فرع آن با سازمان برنامه و بودجه کشور است.

تحکیم جایگاه کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور

بازوند در ادامه این نشست عنوان کرد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی استان، کرمانشاه در واقع مرکز ثقل مبادلاتی غرب کشور محسوب می شود و از دیرباز تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف بهاستان‌های همجوار ارایه کرده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تکمیل این زیرساخت های مبادلاتی و زیربنایی کمک بسیار بزرگی به کرمانشاه خواهد تا بتواند نقش مرکزیت غرب کشور را بهتر از گذشته ایفا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی