تولید پوشش محافظتی مقابله با کرونا در بیمارستان سینا اراک بومی‌سازی شد


تولید پوشش محافظتی مقابله با کرونا در بیمارستان سینا اراک بومی‌سازی شد

اراک - ایرنا - رییس بیمارستان سینا اراک گفت: تولید پوشش حفاظتی مقابله با کرونا برای کادر درمانی از سوی این بیمارستان بومی‌سازی شد و محصولات تولیدی در اختیار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار گرفت.

دکتر «مرتضی صدیقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه تولید ۳۰ دست لباس محافظتی در خیاط‌خانه این بیمارستان خصوصی صورت می‌گیرد و در اختیار بیمارستان خوانساری به عنوان بیمارستان معین کرونا استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: بیمارستان سینا این توانایی را دارد تا الگو و روش تولید پوشش حفاظتی مقابله با کرونا را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

رییس بیمارستان سینا اراک در ادامه گفت: این بیمارستان با معین شدن بیمارستان خوانساری خدمات شیمی درمانی، پرتو و رادیوتراپی بیماران خوانساری را نیز تا مهار کامل بیماری کرونا ارایه می‌دهد.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
۱۳۳ آزمایشگاه مستقل و غیرمستقل ۵۴ مرکز اورژانس بیمارستانی، ۵۴ مرکز مستقل و غیرمستقل پرتو نگاری، ۱۴۶ داروخانه و ۱۰۳ واحد توانبخشی در این استان دایر و فعال است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ استان کشور درگیر کرونا است و ۱۴۱ نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۵۴ نفر بهبود یافته و ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد