ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد


ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد

از جمله مصادیق ناکارآمدی در صنعت خودرو با ساختار سیاسی دولتی، عملکرد شرکت های متعدد تابعه است که نه تنها زمینه فعالیت شان با روح توسعه صنعت خودرو گاها سازگار نیست بلکه ارزیابی عملکردشان حاوی نکات قابل توجه است.

ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد

به گزارش پول نیوز، به طور مثال شرکت تجارت ستاره ایران که از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو می باشد، یک شرکت واردکننده خودرو مرسدس بنز است. طبق ماده 3 اساسنامه موضوع فعالیت این شرکت امور بازرگانی به ویژه در رابطه با صنایع خودرو است که در راستای آن، شرکت دارای نمایندگی رسمی و انحصاری محصولات سواری شرکت دایملر آاگ آلمان(مرسدس بنز) بوده و کلیه امور آن از قرار واردات و فروش خودرو، خدمات پس از فروش، گارانتی، تعمیرات تخصصی و تامین قطعات یدکی و توسعه دانش فنی در خصوص محصولات یادشده را بر عهده دارد.
ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد
اینکه چرا یک شرکت خودروسازی ملی، واردکننده خودروهای لوکس است، خود از آن دست نکات قابل تامل است که بایستی از مسئولان مربوطه علت آن را پرسید. قاعدتا طبق موازین و اصول رونق تولید ملی چنین شرکت هایی نباید فعالیت کنند ولی متاسفانه ساختار سیاسی و شبه دولتی حاکم بر صنعت خودرو، انحراف های بسیاری را در این صنعت ایجاد کرده است.

بررسی آخرین صورت های مالی(مربوط به دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریورماه 1398) نشان از آن دارد که شرکت ستاره از 39 خودرو بنز که در سال 1396 ثبت سفارش نموده، علی رغم ورود به گمرک به دلیل منع واردات خودروهای لوکس، طبق مصوبه هیئت وزیران، 8 خودرو را ترخیص نموده و مابقی در گمرک مانده است.
ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد
همچنین حجم طلب این شرکت از اشخاص تجاری در حدود 64 میلیارد ریال است که حجم قابل توجهی از آن(در حدود 17 مورد)در مرحله پیگیری قضائی می باشد. در بین این بدهکاران تجاری نام نهاد ریاست جمهوری، تعمیرگاه ناجا و برخی از نمایندگی ها و اشخاص مطرح وجود دارد. از نکته قابل توجه این است که طلب این شرکت از یکی از اشخاص تجاری مربوط به فروش 6 دستگاه خودرو سواری بنز در سال 1387 به خانم ندا فروتن می باشد که تا زمان تنظیم سند مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 1398، وصول نگردیده است.
ایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسنادایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسنادایران خودرو وارد کننده خودرو های مرسدس بنز شد +اسناد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا