آزمایشات و درمان کرونا ویروس کاملا رایگان است/ مردم به شایعات توجه نکنند


آزمایشات و درمان کرونا ویروس کاملا رایگان است/ مردم به شایعات توجه نکنند

یلالی از رایگان بودن آزمایشات و درمان کرونا ویروس خبر داد و گفت: به هیچ وجه شایعات منتشر شده در خصوص اخذ هزینه از بیماران مشکوک به کرونا صحت ندارد بلکه تمام آزمایشات و مراحل درمان در تمام شهرهای کشور از جمله آبادان به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «آرش یلالی» امروز (پنج شنبه 8 اسفند) در نشست هماهنگی کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا ویروس که در سالن آموزش دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری حاد تنفسی ناشی از ویروس کرونا در کشور، از مردم می خواهیم ضمن حفظ خونسردی، از حضور در تمامی تجمعات، مراسم و هرگونه برنامه ای که با حضور افراد مختلف شکل می‌گیرد، پرهیز کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بر شستن مداوم دست ها با صابون مایع و رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و با رد شایعاتی مربوط به اخذ هزینه از بیماران مشکوک به کرونا ویروس افزود: به هیچ وجه شایعات منتشر شده در خصوص اخذ هزینه از بیماران مشکوک به کرونا صحت ندارد و آزمایش اولیه و همچنین درمان آن در تمام شهرهای کشور از جمله آبادان به صورت کاملا رایگان انجام‌ می شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 2003 کرونا ویروس را به عنوان یکی از عوامل سرماخوردگی می شناختیم اضافه کرد: اکنون تغییرات ژنتیکی در این ویروس رخ و نوع دیگری از علائم را از خود نشان داد که آن را تحت عنوان سارس شناختیم.

پلالی با اشاره به اینکه این ویروس در همان سال نیز از چین آغاز و در سال بعد ریشه کن شد تصریح کرد: در سال 2012 همین بیماری کرونا ویروس مجدد مشخصات بالینی متفاوت و جدیدی به نام مرس از خود نشان داد و در مدیترانه و عربستان شیوع پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این ویروس کشندگی بسیار بالایی داشت و تا 30 درصد مرگ و میر از خود برجای گذاشت عنوان کرد: این ویروس کاملا ریشه کن نشد اما اکنون تعداد مبتلایان بسیار کاهش یافته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ابراز کرد: بیماری کرونا ویروس اواخر ماه دسامبر 2019 در کشور چین شناسایی شد که از ابتدای سال 2020 به موارد متعدد آن که اتفاق افتاد و اکنون 40 کشور در دنیا با این ویروس درگیر هستند که حدود 10 روز پیش با مطرح شدن بحث مثبت بودن آزمایشات این ویروس در قم به کشور ما نیز سرایت کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هر روز ساعت 12 ظهر آمار این بیماری را در اختیار مردم قرار می دهد اذعان داشت: تمامی تلاش مجموعه همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان، مسئولان و تمامی دستگاه ها در راستای سلامتی مردم است و با کمک و همت یکایک مردم این بیماری را شکست می دهیم.

یلالی تاکید کرد: شهروندان می توانند در خصوص دریافت راهنمایی و همچنین سوال درباره بیماری کرونا ویروس با شماره تماس 53334769-061 تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق