هوای آذربایجان‌غربی باز هم گرم‌تر می‌شود


هوای آذربایجان‌غربی باز هم گرم‌تر می‌شود

مهاباد- ایرنا- دمای هوای آذربایجان‌غربی با عبور و تداوم امواج پایدار و جریان هوای جنوبی به غرب کشور به طور میانگین بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در این خصوص با اشاره به اینکه این امواج پایدار تا اواخر وقت فردا (شنبه) در استان ماندگار خواهد بود، به خبرنگار ایرنا گفت: طی شبانه‌روز گذشته تکاب با منفی پنج درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر استان بود و پس از آن چالدران و اشنویه هر کدام با منفی چهار درجه در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

اردلان محمدپور اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه نیزبین منفی سه و ۱۰ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین یک و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی اظهار داشت: امواج پایدار که از دیروز وارد منطقه شده، تا اوایل وقت یکشنبه به صورت جوی آرام تداوم خواهد داشت و به دنبال آن نیز سامانه بارشی جدید وارد منطقه آذربایجان‌غربی خواهد شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار