فراخوان شرکت های دانش بنیان برای تولید مواد ضدعفونی در ایلام


فراخوان شرکت های دانش بنیان برای تولید مواد ضدعفونی در ایلام

ایلام - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان خواست: به منظور تسریع در درست کردن محلول های بهداشتی با ارایه مستندات علمی به این معاونت مراجعه کنند.

دکتر مهتاب شاهماری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: در صورت ارایه مستندات علمی در شرایط کنونی به راحتی از طرح آنها حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: در کمتر از سه روز پروانه بهره برداری موقت برای این قبیل طرح ها صادر می شود تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده تولید کنند.

مواد نارنجی که به اسم الکل بفروش می رسد سمی و خطرناک است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون برخی از افراد سودجو اتانول را به اسم الکل به فروش می رسانند که این مواد سمی و خطرناک است و خواص ضدعفونی ندارد.

وی اضافه کرد: بطری های حاوی مایع زرد و نارنجی الکل نیستند و اثر ضد عفونی ندارند.

دکتر شاهماری اظهار داشت: مردم باید به دور از ترس و وحشت با رعایت بهداشت فردی این بیماری و دوره حساس را پشت سر بگذارند.

اختصاص خط تولید الکل کیمیاگران بدره به ایلام

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون خط تولید کارخانه کیمیاگران بدره برای تولید الکل مورد نیاز مردم استان فعال شده است و کل تولیدی آن عمدتا به مصرف مردم استان می رسد.

دکتر شاهماری افزود: از روز چهارشنبه گذشته توزیع الکل در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان شهید مصطفی که محل نگهداری افراد مشکوک به کروناست و همچنین داروخانه ها شروع شده است.

وی اضافه کرد: الکل به میزان ۲۰ الی ۴۰ لیتر بسته به تعداد مراجعان در بین داروخانه های ایلام توزیع می شود.

نبود ماسک بحران جهانی است

دکتر شاهماری اظهار داشت: کمبود ماسک یک بحران جهانی است زیرا بیماری کرونا اکنون بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است و همه مردم برای حفاظت از خود می خواهند ماسک بزنند و تقاضا برای داشتن ماسک بیش از میزان عرضه است.

وی تاکید کرد: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت فروش ماسک در داروخانه ها ممنوع است و اکنون هیچ داروخانه ای ماسک ندارد.

وی اضافه کرد: کل موجود ماسک کشور و حتی ماسک های وارداتی در اختیار وزارت بهداشت است که قرار است عادلانه توزیع شود و بیمارستان ها و شهرهای آلوده در اولویت توزیع هستند.

داروخانه ها ماسک ندارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون برخی افراد به راحتی در بازار دست فروش ها ماسک به مردم می فروشند اما داروخانه ها ماسک ندارند.

دکتر شاهماری اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت است که برای توزیع عادلانه ماسک همه تولیدات آن را در اختیار بگیرد تا به افراد در معرض خطر و بیمارستان ها عرضه کند.

وی اضافه کرد: در استانهای آلوده به ویروس کرونا بسته های بهداشتی حاوی ماسک، ژل بهداشتی و دستکش توزیع می شود.

مردم در خرید لوازم بهداشتی منصف باشند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شهروندان خواست که در خرید لوازم بهداشتی منصف باشند و به میزان مورد نیاز خود خرید کنند تا دیگران هم بتوانند وسایل بهداشتی تهیه کنند.

دکتر شاهماری اظهار داشت: برای بیمارستان ها، ادارات و مکان هایی که با مشتری سرو کار دارند الکل و مواد ضدعفونی کننده تهیه می شود و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با این بیماری و انتشار آن مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: به یک شرکت پروانه بهره برداری موقت داده شده که با کمترین هزینه مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم و بازار را تامین کند.

توزیع بسته های بهداشتی در بین شهروندان تا ۱۰ روز دیگر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: قرار است وزارت بهداشت تا ۱۰ روز دیگر بسته های بهداشتی شامل ماسک، ژل بهداشتی و دستکش در بین مردم توزیع کند.

دکتر شاهماری اظهار داشت: مردم بدون هر گونه ترس و اضطراب از این بیماری با رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با افراد امتناع از دست دادن، روبوسی و حتی پوشاندن دهان و بینی با ماسک پارچه ای از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: ماسک ها خودشان منبع آلودگی ویروس هستند و نباید افراد به آن دست بزنند.

وی اضافه کرد: کسی که بهداشت فردی را رعایت نمی کند آلوده می شود اما کسی که بهداشت فردی را بسیار زیاد رعایت کند و اصول بهداشتی در بیرون از منزل رعایت کند و به محض ورود به خانه وسایل، لباس ها و دست و صورت خود را بشوید مبتلا نمی شود.

شستن دستها مهمترین راه پشگیری از کرونا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بهترین و موثر ترین راه پیشگیری از کرونا رعایت بهداشت فردی، عدم تماس با افراد و اشیا و شستن دست ها به صورت مرتب با آب و صابون و عدم لمس دهان، چشم و بینی است.

دکتر شاهماری اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی دیگر از راههای انتقال ویروس کرونا از طریق هواست باید افراد سعی کنند به مهمانی نروند، در جاهای پر تراکم حضور پیدا نکنند و خریدهای خود را هفتگی فقط یک نفر انجام دهند و تا آنجا که امکان دارد فقط در خانه بمانند.

وی افزود: چون بیماری جدید است باید مردم برای اطمینان بیشتر از دست دادن خودداری کنند، فاصله مناسب در دیدارها را رعایت کنند و از ژل بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده که پایه الکی ۶۵ تا ۹۰ درجه استفاده کنند زیرا الکل پایه ۷۰ درجه در عرض یک دقیقه ویروس را از بین می برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403