پروژه پیاده‌راه‎سازی خیابان فردوسی خرم‌آباد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


پروژه پیاده‌راه‎سازی خیابان فردوسی خرم‌آباد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: پروژه پیاده‌راه‎سازی خیابان فردوسی خرم‌آباد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برزو بردی‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی یک سری پروژه را سال ۹۷ در استان آغاز کردیم که عمده این پروژه‌ها در بافت تاریخی خرم‌آباد تحت عنوان بهسازی و پیاده راه‌سازی بوده که یک نمونه آن در محل راسته بروجردی‌ها (خیابان فردوسی) انجام شده است.

وی ادامه داد: این خیابان با طول ۲۰۰ متر است که مکان قرارگیری آن در ورودی بافت تاریخی خرم‌آباد بوده اما پروژه مهمی محسوب می‌شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: انجام پروژه در این خیابان شلوغ بسیار دشوار بود چرا که انجام کارهای زیرساختی را در دست اقدام داشتیم و بنا بود تمام تاسیسات روزمینی نظیر برق را زیرزمینی کنیم به همین دلیل یک کانال بتونی درست کردیم و این مهم بیشترین وقت را به خود اختصاص داد تا پس از انجام زیرساخت‌ها کف‌سازی کنیم.

بردی‌نشین عنوان کرد: کندی کار در این پروژه به این دلیل بود که پیمانکار مجبور شد بعد از زمان کسب در این خیابان فعالیت خود را انجام دهد چرا که این خیابان محل کسب و رفت و آمد بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کف سازی آن انجام شده است، بیان کرد: تاکنون نیز دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری در این پروژه هزینه شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در پیاده‌راهسازی خیابان فردوسی برداشتن رمپ و احیای پله‌های آنجاست تا به یک قرارگاه اجتماعی تبدیل و حس تعلق به آن احیا شود.

بردی نشین یادآور شد: پس از ایام دهه فجر ادامه تکمیل این پروژه یعنی کف‌سازی آن را در دستور کار داریم و باید شهرداری خرم‌آباد نیز روی مبلمان شهری و نورپردازی آن اقدام کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی