یک‌هزار و 300 نفر از استان مرکزی به حج تمتع مشرف می‌شوند


یک‌هزار و 300 نفر از استان مرکزی به حج تمتع مشرف می‌شوند

اراک - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: یک هزار و 300 نفر از دارندگان فیش ثبت‌نام در قالب 9 کاروان از این استان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

«وحید اسکندری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زائران حج تمتع استان مرکزی در قالب پنج کاروان از کلانشهر اراک، ۲ کاروان از ساوه، یک کاروان از خمین و یک کاروان نیز به صورت مشترک از محلات و دلیجان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی، کمترین قیمت حج امسال را ۳۲۰ میلیون ریال و بیشترین قیمت را ۴۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۵۰ میلیون ریال از مجموع این قیمت در ازای سود ودیعه اولیه و هدیه سازمان حج و زیارت کسر می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: ثبت نام اولیه حجاج استان مرکزی در سامانه از روز جمعه نهم اسفندماه جاری آغاز شده و بعد از این مرحله حجاج باید ثبت نام خود را قطعی کنند.

اسکندری اظهار داشت: افرادی که دارای قبض حج تمتع تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۸۶ هستند، اولویت اصلی اعزام در سال جاری هستند و در صورتی که این افراد اقدام به ثبت نام نکنند، دارندگان فیش‌های نیمه نخست اردیبهشت ماه همان سال می‌توانند برای اعزام ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: ودیعه حجاج برای ثبت نام قطعی در ۲ مرحله قبل و بعد از عید نوروز دریافت می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: ۲۲ کلاس آموزشی برای حجاج حج تمتع این استان برنامه ریزی شده که ۱۰ کلاس آن برای زائران مدینه قبل و ۱۲ کلاس نیز برای حجاج مدینه بعد است.

اسکندری ادامه داد: اولین کاروان حج تمتع استان مرکزی هفتم ذی القعده اعزام می‌شود و این سفر معنوی از ۲۸ تا ۳۵ روز طول می کشد.

سال گذشته هزار و ۴۵۰ نفر از استان مرکزی به حج تمتع اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس