تفکر نو جهادی لازمه تغییر وضعیت اقتصادی کشور است


تفکر نو جهادی لازمه تغییر وضعیت اقتصادی کشور است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست با منتخبین جدید مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر نو جهادی را لازمه تغییر وضعیت اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی ضمن تبریک ورود نیروهای خوشفکر و انقلابی به عنوان برگزیدگان مردم اصفهان در مجلس شرایط موجود کشور را نیازمند فکر، اندیشه و حرکت نو دانست و بیان داشت: تنها با وجود تفکر نو جهادی وضعیت اقتصادی کشور و بویژه استان اصفهان تغییر خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را هم فکری و تعامل با نمایندگان منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم به منظور تصمیم گیری بهتر و موثرتر بیان و تصریح کرد: در دوره نهم اتاق اصفهان، شبکه سازی میان اعضاء، تبدیل انرژی موجود به سینرژی و توجه به مسئولیت اجتماعی در رئوس برنامه ها قرار گرفته است.

گلشیرازی با تاکید بر مشخص شدن جایگاه فعال اقتصادی در اقتصاد کشور گفت: با وجودی که اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادستی کشور گویای این مهم است که اقتصاد ما درونزای برون نگر است، اما متاسفانه قوانین کشور مبتنی بر منشور اقتصاد مقاومتی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: لازم است رفتارهای دستگاه های اجرایی متناسب با اسناد بالادستی و سیاست های کلی کشور باشد و تازمانی که چه در وضع قوانین و چه در موضع اجراء، دکترین وجود نداشته باشد نظام اقتصادی کشور اصلاح نخواهد شد.

امیرحسین بانکی پور فرد ، منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب، تاکید کرد: امروزباید آموزه نجات را زنده کنیم.

وی سال آینده را دارای چشم انداز روشنی دانست و تشکیل کمیسیون های موضوع محور و کمیته های مساله محور با همکاری ارگان های مختلف بویژه اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی را در حل مشکلات اقتصادی اصفهان مهم ارزیابی نمود.

این نماینده مجلس وجود فعالان اقتصادی صاحب فکر، سرمایه و منش دینی قوی را در کشف مساله، مهم دانست و افزود: ظرفیت اتاق بازرگانی اصفهان یکی از قویترین پتانسیل های کمک کننده به نمایندگان مجلس برای ارایه راه حل های سازگار با شرایط امروز کشوراست.

بانکی در ادامه خواستارتشکیل کمیته ای ویژه در خصوص ارایه راهکار برای بودجه شد.

دیگر منتخب مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نسبت به 30 سال گذشته شرایط حساس تری وجود دارد، افزود: شرایط کنونی نیازمند عزمی جهادی است که فعالان اقتصادی در خط مقدم آن قرار دارند.

مهدی طغیانی انجام اصلاحات در حوزه های درگیر با بخش های تولید و اقتصاد از جمله اصلاح قوانین مالیاتی به نفع تولید و جامعه، اصلاح نظام بانکی و بودجه را از مهمترین گلوگاه های اقتصاد کشور و اولویت های موجود بیان کرد.

طغیانی گفت: تاریخ نشان داده است که تحریم های تحمیلی بر کشور دایمی نبوده و دارای تاریخ انقضا است و با همفکری و تعامل دولت و بخش خصوصی می توان شرایط تحریم را به سلامت سپری نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت