آغاز ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر پارس آباد


آغاز ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر پارس آباد

شهردار پارس آباد گفت: به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی شهر پارس آباد توسط شهرداری آغاز شده است.

علی منفرد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد : مرحله نخست ضدعفونی کردن مکانهای عمومی شهر پارس آباد از امروز آغاز شده و این عملیات تا ضدعفونی کردن کامل تمامی مکانهای عمومی و معابر بر اساس تاکیدات وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ویژه پیشگیری از کرونا در شهرداری پارس آباد تشکیل شده است و چندین تیم بصورت روزانه اقدام به ضد عفونی کردن مراکز عمومی و پارک ها و مراکز پر جمعیت میکنند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن پارکها،سرویسهای بهداشتی ،آرامستانها، وسایل نقلیه و خودروهای عمومی. برای مقابله با ویروس کرونا انجام میگیرد و نیروهای شهرداری در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: تلاش بر این است تا فضای عمومی عاری از این ویروس شود تا شهروندان بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی با رعایت نکات بهداشتی در سطح شهر رفت و آمد کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند.

آغاز ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر پارس آباد

ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ویروس COVID-19 می­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، یکی از اولین و مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا، شستشوی منظم دستها با آب و صابون یا استفاده از محلولهای ضد عفونی کننده است. همین راه کار ساده باعث از بین رفتن ویروسهای موجود بر روی سطح دست شده و در صورت آلوده بودن دستان شما از انتقال آن به بدن جلوگیری خواهد کرد.

آغاز ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر پارس آبادانتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق