شهر سقز بطور کامل ضدعفونی می‌شود


شهر سقز بطور کامل ضدعفونی می‌شود

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند و از هر گونه تجمعی پرهیز کنند، گفت: از امروز تمام شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود.

کامیل کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۲ مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان سقز وجود دارد که تست دو مورد از آنها مثبت اعلام شده که در حال حاضر این ۲ نفر در بیمارستان تحت نظر بوده و خانواده هاشان نیز در قرنطینه هستند.

وی با اشاره به اینکه این دو نفر نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده در قسمت قرنطینه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند، افزود: بخش قرنطینه در هر دو بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی سقز مشخص شده و امکانات پزشکی و بهداشتی کافی برای مقابله با این ویروس وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

کریمیان اضافه کرد: برای نگهداری و قرنطینه افراد مشکوک به ویروس کرونا بعد از اینکه از بیمارستان ترخیص شوند، زائرسرای سپاه سقز را به مدت یک هفته مهیا کردیم تا ضمن اینکه از بهبود آنها مطمئن شویم از شیوع این بیماری هم به شهروندان دیگر جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند و از بیرون آمدن و حضور در تجمعات خودداری کنند، گفت: از امروز تمام سطح شهر، پارک ها، سرویس بهداشتی ها، مکان های عمومی و هر مکانی که تجمع در آن صورت گرفته و لازم باشد، ضدعفونی خواهد شد.

کریمیان تاکید کرد:‌ همه مدارس و مهدکودک ها، قلیان سراها، تالارهای عروسی، مکان های ورزشی و استخرها برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده و همچنین مراسم‌های ختم در مساجد هم ممنوع است و باید مردم در این گونه تجمعات شرکت نکنند تا با راهکارها و توصیه های پزشکی این بیماری را شکست دهیم.

وی یادآور شد: بیشتر ادارات و ارگان‌های خدماتی، بازار بزرگ سنتی شهر، مراکز ورزشی، مدارس، مساجد، پادگان و زندان، سالمندان و هر مکانی که تجمع در آن صورت بگیرد را ضد عفونی کرده‌ایم.

کریمیان با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش به اندازه کافی در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد به مردم توصیه کرد از هر گونه مراجعه به داروخانه ها برای تهیه ماسک، ژل ضدعفونی، دستکش و الکل‌های ضدعفونی خودداری کنند، تنها راهکار جدی و موثر در این خصوص ماندن در خانه است.

فرماندار ویژه سقز گفت: از امروز دو واحد صنعتی در این شهرستان، مواد شوینده و ضدعفونی را به وفور تولید و روانه بازار می‌کنند و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند که از این جمع، ۹ نفر فوت کرده‌اند.

تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان