چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟


چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟

یک حلقه وقتی اندازه است که وجود آن در انگشت احساس نشود. اگر کلفتی انگشت به‌مرورزمان تغییر کند و یا اگر قرار باشد حلقه به شخص دیگری داده شود، تغییر گشادی حلقه لازم است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زر، تعیین اندازه (سایز) انگشت توسط حلقه سایز که از ۳۰ حلقه مقایسه تشکیل‌ شده است، صورت می‌گیرد. گشادی حلقه با میل سایز مخروطی شکل مشخص می‌شود که اندازه‌ها روی آن نوشته‌ شده‌اند.

در آلمان ذکر مقدار گشادی حلقه و انگشتر برحسب قطر یا محیط داخلی معمول است. در فرانسه و ایالات‌متحده آمریکا ذکر شماره‌ها برحسب شماره‌های استاندارد صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه انگشت گرد نیست، بایستی با کمی احساس امتحان نمود که کدام حلقه مقایسه با آن از همه بهتر و راحت‌تر است. تجربه شخصی گواه آن است که انگشتان در طول روز کمی باد می‌کنند و به‌علاوه در روزهای گرم کلفت‌ترند تا در زمستان، این نوسانات را بایستی مورد لحاظ قرارداد تا به یک نتیجه واقعاً صحیح دست‌ یافت.

اندازه‌گیری روی انگشتان لاغر و استخوانی خیلی مشکل است. همین‌ که با زحمت فراوان یک حلقه مقایسه از بند انگشت عبور داده‌ شده مشاهده می‌شود که لق می‌زند.

چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه حلقه‌های مقایسه نسبتاً باریک می‌باشند، بایستی اندازه حلقه‌های پهن‌تر نامزدی و انگشترهای جواهر سرپهن زینتی را کمی بزرگ‌تر در نظر گرفت.

اگر سرحلقه از طرف داخل باز باشد گشادی آن می‌تواند قدری کمتر باشد زیرا یک چنین حلقه‌ای را راحت‌تر می‌توان در انگشت جا زد.

ملاحظات تولیدی و سنت (وشاید هم کمی بی‌فکری) احتمالا باعث آن شده که چنبر انگشتر به شکل گرد ساخته می‌شود. طبیعتا شکلی از چنبر که شباهت بیشتری با فرم آناتومی انگشت دارد (مثل یک چنبری u-شکل باروکشی که قوس کمی دارد) بهتر خواهد بود؛ اما در آن صورت دیگر نمی‌توان اندازه حلقه نامزدی را با حلقه سایز تعیین کرد. یک چنین حلقه‌ای را بایستی مشتری مستقیما امتحان کند.

اگر مشتری محیط را با یک نخ و یا با یک نوار ورق اندازه‌گیری کرده باشد می‌توان آن را فقط به‌عنوان یک مقدار تقریبی راهنما در نظر گرفت، زیرا در یک چنین اندازه‌گیری، اینکه چگونه حلقه صلب روی انگشت کشیده می‌شود.

وقتی گشادی حلقه روی میل سایز کنترل می‌گردد، طبیعتا فقط اندازه‌ای معتبر است که روی لبه‌ای که انگشتر روی میل سایز قرار گرفته نوشته‌ شده است. با در نظر گرفتن قسمت زیرین نگین که نوک آن از روکش انگشت بیرون زده است ممکن است در میل سایز یک شیار طولی ایجاد شده باشد. برای یک چنین حلقه‌ای باید اندازه انگشت را قدری کوچک‌تر در نظر گرفت.

اره کردن حلقه وانگشتر

این اتفاق ممکن است رخ دهد که حلقه چنان محکم روی انگشت گرفته باشد که دیگر نتوان آن را درآورد، زیرا احتمالا انگشت به‌صورت تدریجی رشد کرده و یا اینکه انگشت در نتیجه یک آسیب‌دیدگی به‌طور ناگهانی ورم‌ کرده است، برای این مورد می‌توانید به یک فروشگاه طلا و جواهر نیز مراجعه کنید.

با یک تیغه‌اره دیسکی حلقه اره کن می‌توان چنبر انگشتر را به روشی ساده برش داد. سپس با دو عدد انبر چنبر می‌توان حلقه را تا آن اندازه باز نمود که از انگشت بیرون آید. اگر حلقه اره کن در اختیار نباشد، می‌توان از اره‌مویی هم استفاده نمود. در این صورت تیغه‌اره را ما بین انگشت و حلقه قرارداده و سپس چنبر را از داخل به خارج اره می‌کنند. حلقه را نبایستی با انبردست ویا گازانبری برش داد!

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی