کرونا در گیلان؛ از معضلات درمانی تا تنگ شدن نفس اقتصاد گردشگری


کرونا در گیلان؛ از معضلات درمانی تا تنگ شدن نفس اقتصاد گردشگری

رشت - ایرنا - پرونده خبری دهمین روز اسفند از گزارشی در باب کرونا در گیلان؛ مشکلات مردم، معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی تا اختصاص یک هزار و 400 تخت به بیماران کرونایی، توصیه معاون استاندار مبنی بر عدم سفر هموطنان به گیلان ، انجام تست تشخیصی کرونا از فردا ، تداوم محدودیت ساعات کاری دستگاه های اجرایی و سازمان ها در استان و گزارشی با عنوان...

این عناوین گزیده ای از اخبار، مصاحبه ها و گزارش های ایرنای گیلان در موضوع و مباحث مرتبط با کرونا">ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که در قالب این بسته جمع بندی و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کرونا در گیلان؛ مشکلات مردم، معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی

در گزارش کرونا در گیلان؛ مشکلات مردم، معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی به این مهم اشاره شده که حجم مراجعان به بیمارستان هایی چون رازی، پورسینا، ولایت، رسول اکرم (ص) در رشت به طرز عجیبی افزایش یافته آنگونه که نیروهای اداری، پزشکان و پرستاران فشار زیادی را تحمل می کنند.

آنگونه که نماینده وزیر بهداشت در گیلان هشتم اسفندماه اعلام کرد : تاکنون ۱۲۶۰ مورد مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان مشاهده شده، که بیش از ۴۰۰ نفر آنها بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

انجام تست کرونا درخواست بخش زیادی از مراجعه کنندگان، انجام تست کرونا درخواست بخش زیادی از مراجعه کنندگان، نبودکیت تشخیصی و کمبود پزشک در بیمارستانها،انجام مقدمات استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی صحرایی در رشت، ۱۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی و راه اندازی و افزودن ظرفیت دو بیمارستان جدید، سکوت خبری مسئولان و بازار داغ شایعات مهمترین مباحث طرح شده در این گزارش است.

اختصاص یک هزار و ۴۰۰ تخت به بیماران کرونایی در گیلان

استاندار گیلان در جلسه وئدیو کنفرانسی در جلسه ستاد کرونای کشور با حضور معاون رئیس جمهور گفته با تمهیدات اندیشیده شده هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی پیش بینی شده و بیمارستان رازی رشت و برخی بیمارستان های شهرستان های دیگر و همچنین بیمارستان رسول اکرم (تأمین اجتماعی) به این موضوع اختصاص یافته است.

اختصاص بیمارستان رازی رشت فقط به بیماران عفونت تنفسی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این مطلب که بیمارستان رازی رشت فقط به بیماران عفونت تنفسی اختصاص داده شد، گفت: بیمارستان رازی رشت با حدود ۲۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران دچار عفونت تنفسی از جمله مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده، ضمن اینکه در تمام بیمارستان های استان یک بخشی را برای گروه بیماران مبتلا به عفونت تنفسی اختصاص یافته است.

آماده سازی ۱۷ تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش

در راستای همکاری همگان و تمامی دستگاه ها و نهادها برای پیشگیری از گسترش کرونا">ویروس کرونا و مقابله با آن، ۱۷ تخت دارای استانداردهای مقابله با کرونا">ویروس کرونا برای مداوای بیماران در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده است.

هموطنان به گیلان سفر نکنند

با شیوع انتشار کرونا">ویروس کرونا، شرایط برای مسافرت در گیلان مناسب نیست و هموطنان تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری به این استان پرهیز کنند، این مطلب را معاون امور عمرانی استاندار گیلان در بازدید از طرح تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا بیان و تصریح کرد: مسافران گیلان از دو سوی شمال و جنوب این استان در شهرستان های چابکسر و آستارا تب سنجی می شوند و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را در گیلان تشدید می کند.

تداوم محدودیت ساعات کاری دستگاه های اجرایی و سازمان ها در گیلان

ساعات کار تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادهای انقلابی، شهرداری ها، دهیاری ها، بانک ها و شوراهای اسلامی گیلان از امروز شنبه ۱۰ اسفندماه همچنان با محدودیت زمانی است بر این اساس بنا به تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با گسترش کرونا در گیلان؛ ساعت کار تمامی این بخش ها برای روز شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ تعیین شده است.

هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و ۵۰۰ خودرو در گیلان

اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی ها به مردم برای جلوگیری از انتشار کرونا">ویروس کرونا در گیلان به طور مستمر ادامه دارد و در راستای برنامه های پیشگیری، از سوی جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار تیم هایی در مبادی ورودی شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا سرنشینان یک هزار و ۵۰۰ خودرو در استان هشدارهای لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا را فرا گرفتند.

برخورد با پزشکانی که خودسرانه مطب ها را تعطیل کردند

در حوزه شهرستان نیز به گفته مدیر دادستان شهرستان صومعه‌سرا اعلام شده که با داروخانه و پزشکانی که به صورت خودسرانه مطب خود را تعطیل کرده‌اند، برخورد قضایی قاطع می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز با اشاره به گستردگی اماکن عمومی و فضاهای مورد مراجعه مردم، همکاری و مشارکت دستگاه‌های اداری را در عملیات گندزدایی و ضدعفونی خواستار شد.

کرونا بازار آستارا را کساد کرد

با فراگیر شدن هشدارهای پیشگیری از شیوع کرونا و اعمال پایش های بهداشتی و تب سنجی در دو سوی مرز آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان و ورودی گیلان در گردنه حیران، بازار آستارا روزهای خلوت را تجربه می کند و برخلاف ماه های پایانی سال های گذشته، خبری از هیاهوی خریداران و گردشگران در راهروها و ورودی های آن نیست.

نفس اقتصاد گردشگری گیلان تنگ شد

خبرنگار ایرنا، در گزارش "نفس اقتصاد گردشگری گیلان تنگ شده" به بحران اقتصادی گردشگری گیلان و صدمات ناشی از شیوع ویروس و لغو سفرها پرداخته شده است.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط