79 داروخانه در شیراز ماسک توزیع می‌کنند


79 داروخانه در شیراز ماسک توزیع می‌کنند

شیراز - ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اسامی داروخانه‌های توزیع کننده ماسک در شیراز را اعلام کرد و بیان داشت : با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای تامین نیاز شهروندان به ماسک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای افراد دارای علایم بالینی نظیر سرفه و عطسه، کار تهیه و توزیع ماسک در 79 داروخانه شیراز هم اکنون انجام می شود.

محمدجواد خشنود روز شنبه افزود: این ماسک ها بر اساس سهمیه بندی، در ۷۹ داروخانه سطح شهر شیراز توزیع شده و امیدواریم با تهیه تعداد قابل توجهی ماسک نیاز افراد متقاضی برطرف شود. فهرست داروخانه هایی که ماسک توزیع می کنند در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام شده است.

وی افزود: در استان فارس یک کارخانه تولیدی ماسک و ملزومات مرتبط وجود دارد که پیگیری های لازم جهت صدور مجوز تولید و عرضه این کارخانه صورت گرفته و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید می کند. این کارخانه اکنون با تولید ۴۰ هزار ماسک فعال شده است.

این استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال تاکید کرد: با رعایت موارد ساده ای از جمله شستن مداوم و صحیح دست ها با آب و صابون از ابتلا به ویروس پیشگیری می شود، اما در مکان هایی که آب و صابون وجود ندارد، استفاده از ژل ها و ماده ضدعفونی می تواند جایگزین مناسبی برای پیشگیری باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه دست ها با سطوح مختلف در تماس هستند، لازم است از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی پرهیز شده و ضرورت دارد افراد به طور مداوم با آب و صابون دست های خود را بشویند.

دکتر خشنود اضافه کرد: زمانی که فرد سرفه یا عطسه های مداوم دارد نیز با استفاده از ماسک مناسب می تواند از انتشار عامل بیماری زا جلوگیری کند، در صورت نبود امکان استفاده از ماسک، فرد می تواند بر روی دستمال کاغذی و یا روی بخش بالایی آستین لباس خود سرفه یا عطسه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس