اعتکاف در خراسان جنوبی به ماه رمضان موکول شد


اعتکاف در خراسان جنوبی به ماه رمضان موکول شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا در کشور و اعلام اوج این بیماری در هفته جاری و آینده و حفظ سلامت مردم، آیین اعتکاف رجبیه تعطیل و به ماه رمضان موکول شد.

حجت الاسلام احمد رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتکاف به احتمال زیاد نیمه دوم ماه رمضان برگزار می‌شود و مردم برای ثبت نام در این آیین بایستی به مساجد محل مراجعه کنند.

وی بیان کرد: امسال حضور مردم در آیین معنوی اعتکاف با سیر صعودی پیش‌بینی شده بود که این مساله پیش آمد لذا امید است در ماه رمضان مردم از فیض این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: از همه افرادی که برای برگزاری اعتکاف در ایام ماه رجب همکاری کردند از جمله ائمه جماعات، مسوولان فرهنگی و هیات امنای مساجد و سایر قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: همه افرادی که برای حضور در مراسم اعتکاف آماده شده بودند بدانند بیشتر از آنچه قرار بود از این مراسم فیض ببرید بهره‌مند خواهند شد چون از خزانه لطف و فیض الهی کم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی شیوع کرونا در کشور را نوعی امتحان الهی دانست و یادآور شد: باید مطیع مولا باشیم و با همکاری با یکدیگر از پس این امتحان الهی سرافراز بیرون بیاییم.

وی گفت: برخی افراد از هر فضایی اعم از معنوی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی بهره‌برداری منفی می‌کنند و تلاش دارند فضای جامعه را ملتهب جلوه دهند که توصیه می‌کنیم تقوای الهی رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: بدون شک همه روزی این دنیا را ترک خواهیم کرد و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم.

وی بیان کرد: برخی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و با احساسات، روح و روان و بهداشت روانی مردم بازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: اعتکاف یکی از اعمال عبادی است که مومنین برای رسیدن به مقام قرب، تهذیب نفس، انس و خلوت با خدا در طول دوران زندگی از این فیض بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: اعتکاف آنقدر ضرورت دارد که خداوند در قرآن کریم به حضرت ابراهیم و اسماعیل دستور داد خانه خدا را برای چند گروه مرتب و تمیز کنند تا فضای عبادی ایجاد شود، که یکی از این گروه‌ها معتکفین هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در ایران اسلامی در سال‌های بعد از پیروی انقلاب اسلامی به نحو گسترده شاهدیم مردم در این عمل بسیار بزرگ شرکت می‌کردند و در مساجد به مدت سه شبانه روز خلوتی بین خود و خدا داشتند.

وی گفت: برگزاری مراسم اعتکاف علاوه بر اینکه برکات فراوانی داشت، مردم را برای میهمانی خدا آماده می‌کرد در حالیکه از نظر روحی، فکری و انس با خدا نیز پاک می‌شدند، از سویی فضای جامعه نورانی و معنوی می‌شد.

حجت‌الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه اعتکاف نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری و پیشگیری از آن داشت عنوان کرد: در خراسان جنوبی این حرکت خداپسندانه همیشه در حال رشد بوده و مورد استقبال مومنین در شهرها و روستاها قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های رها شدن از گرفتاری‌ها، مشکلات، بیماری‌ها دعا کردن است، اکنون جو به سوی دیگری رفته است و مردم باید بیشتر دعا و نذر کنند تا از این بیماری رها شویم.

کرونا">ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۶ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از امروز (شنبه) تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از امروز به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دقایقی قبل اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا">ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به کرونا">ویروس کرونا و فوت ناشی از آن افزود: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی) بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان