آموزش از راه دور با پیام‌رسان‌های خارجی توصیه نمی‌شود


آموزش از راه دور با پیام‌رسان‌های خارجی توصیه نمی‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش از راه دور دانش‌آموزان از طریق پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است و توصیه نمی‌شود.

رضا یکه خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه آموزش باید با قابلیت دسترسی آسان صورت گیرد شورای آموزشی امروز شنبه ۱۰ اسفند در استان برگزار شد و شیوه‌های آموزش از راه دور مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اهمیت آموزش شبکه آموزش صبح و بعد از ظهر طبق جدول زمان‌بندی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده اما در اولین فرصت مدت زمان آموزش، شیوه‌های متفاوت و فرصت‌های ابزاری را در دستور کار قرار دادیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه مدت زمان آموزش بعد از رفع محدودیت تصمیم گرفته شد که آموزش‌ها در ۶ روز از هفته ارایه شود و کلاس‌های درس تا ۲۰ خرداد ۹۹ ادامه یابد.

وی افزود: درخصوص استفاده از شیوه‌های متفاوت آموزش از راه دور بستر اینترنت و صدا و سیما مد نظر قرار گرفت که با توجه به فراگیری شبکه‌های یک، ۲ و سه صدا و سیما از این بستر می‌توان به خوبی در استان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شیوه آموزش معکوس هم در شورای آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته است که در این شیوه آموزش در خانه و حل تمرین‌ها در کلاس درس انجام خواهد شد.

یکه خانی طرح صدای معلم را از دیگر شیوه‌های آموزش از راه دور دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: معلمان آماده پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان به صورت تلفنی خواهند بود.

وی بیان کرد: این شیوه‌ها طبق بخشنامه‌ای به مناطق آموزشی استان ابلاغ شد.

خراسان جنوبی دارای ۲۷۵۰ مدرسه و ۱۷۶ هزار دانش اموز است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۴ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از امروز (شنبه) تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از امروز به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن