پذیرش بیماران دارای علایم حاد تنفسی در شاهرود رو به افزایش است


پذیرش بیماران دارای علایم حاد تنفسی در شاهرود رو به افزایش است

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: 300 تخت بیمارستان امام‌حسین(ع) این شهرستان آماده پذیرش بیماران دارای علایم حاد تنفسی می باشد که روند مراجعه بیماران با این علایم رو به افزایش است.

رضا چمن شامگاه شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۱۵۰ مورد مشکوک به صورت سرپایی به مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد ۷۷ مورد بستری شدند.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۷ بیمار بستری مشکوک به ویروس کرونا، ۱۶ بیمار مرخص شدند.
چمن بیان کرد: از ۲۲ نمونه‌گیری انجام شده مشکوک به ویروس کرونا در شاهرود، نتیجه برای هفت بیمار مثبت بود.
وی تصریح کرد: تا کنون یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا که دارای فشارخون و بیماری قلبی و عروق بود در شاهرود فوت کرده است و یک نفر بهبود یافت.
وی اضافه کرد: از ۲ ماه قبل اقدامات گسترده در شاهرود و میامی به عنوان ۲ حوزه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام شد که آموزش همگانی و خودمراقبتی اولویت برنامه‌ها بوده است.
چمن یادآور شد: تعطیلی موسسات آموزش عالی، مدارس، مراکز تجمعی، نماز جمعه و جماعت تا اطلاع بعدی با توجه به موج فزاینده کرونا که با آن مواجه خواهیم بود از جمله اقدامات انجام شده است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی