استاد ابوالحسن خوشرو درگذشت


استاد ابوالحسن خوشرو درگذشت

استاد ابوالحسن خوشرو، خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی مازندرانی دقایقی پیش پس از تحمل یک دوره 2 ساله بیماری در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت. نوشته استاد ابوالحسن خوشرو درگذشت اولین بار در موسیقی ایرانیان. پدیدار شد.

استاد ابوالحسن خوشرو درگذشتاستاد ابوالحسن خوشرو درگذشتاستاد ابوالحسن خوشرو، خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی مازندرانی دقایقی پیش پس از تحمل یک دوره ۲ ساله بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاد خوشرو در زمان درگذشت در منزل حضور داشت و از مدتی پیش وضعیت بیماریش رو به وخامت گذاشته بود.

خانواده این شخصیت نامدار موسیقی مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار یارنا گفتند که برنامه تشییع پیکر استاد خوشرو و دیگر برنامه ها را متعاقبا اعلام خواهند کرد.

استاد ابوالحسن خوشرو، خواننده نامی و برجسته موسیقی مازندران از سال ۱۳۹۶ درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف نکرد.

حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های “موسیقی حماسی و آیینی مازندران” اثر نبی احمدی و “چِم” به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.

استاد خوشرو چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

خوشرو متولد ۱۴ دی ۱۳۲۵ بود و در سال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج‌الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن‌پور تشکیل داد.

او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو را به جامعه فرهنگ و هنر بویژه اهالی موسیقی و همه مردم مازندران تسلیت می‌گوییم و برای این هنرمند گرانقدر عالی‌ترین درجات را از درگاه خداوند آرزو داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)