بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان


مطلب بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بهترین بازیگر زن هالیوود کیست؟ اگر این سوال را از پنجاه نفر بپرسید، احتمالا پنجاه جواب مختلف می‌شنوید. در این نوشته پس از مرور لیست...

بهترین بازیگر زن هالیوود کیست؟ اگر این سوال را از پنجاه نفر بپرسید، احتمالا پنجاه جواب مختلف می‌شنوید. در این نوشته پس از مرور لیست بهترین هنرپیشگان زن هالیوود به معرفی بهترین بازیگران زن سینمای جهان خواهیم پرداخت.

رتبه‌بندی بازیگران کار بسیار دشواری است که در خیلی از موارد به سلیقه‌ی مخاطب و البته کارشناسان سینما بستگی دارد. با اینحال، ما در این مقاله با نگاهی بر تاریخ سینمای هالیوود تلاش کردیم نقش‌آفرینی و فعالیت‌های بازیگرانی را بررسی کنیم که در زمان‌های مختلف و در پروژه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که یک هنرپیشه‌ی واقعی هستند و در حقیقت، معنای واقعی ستاره‌ی سینما را خلق کردند. اما در نهایت چه معیاری برای انتخاب بهترین بازیگر زن هالیوود وجود دارد؟

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ مروری بر بهترین هنرپیشگان زن تاریخ سینمای جهان

در دنیای مدرن امروز، زنان نیز پابه‌پای مردان در تمامی فعالیت‌های هنری حضور داشتند و به همراه مردانی که در نوشته بهترین بازیگر مرد هالیوود به آنها اشاره شد، نقش بسزایی در موفقیت آثار سینمای و حضور آنها در جایگاه های برتر جدول فروش فیلم های در حال اکران داشتند. برخی از بهترین بازیگران و هنرپیشگان زن عبارتند از:

20. جودی فاستر (Jodie Foster)

سال تولد: 1962 آغاز فعالیت حرفه‌ای: 1972 اولین فیلم: Napoleon Samantha

جودی فاستر یکی از با استعدادترین کودکانی بود که از همان زمان روی صحنه‌ی سینما ظاهر شد. بازی در نقش یک فاحشه‌ی چهارده ساله در فیلم راننده تاکسی در سال ۱۹۷۶، اولین نامزدی در اسکار را برای او به ارمغان آورد. جودی فاستر در بسیاری از معتبرترین و بهترین جشنواره های فیلم جهان حاضر بوده و در مجموع چهار بار نامزد دریافت جایزه در اسکار شده و دو جایزه را برای دو نقش کاملا متفاوت دریافت کرده است.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

جودی فاستر برای بازی در نقش یک قربانی تجاوز در فیلم متهم محصول سال ۱۹۸۸ و همچنین یک مامور FBI در فیلم سکوت بره ها در سال ۱۹۹۱ توانست مجسمه‌ی اسکار را به خانه ببرد. این بهترین بازیگر زن هالیوود در سال‌های اخیر بیشتر پشت دوربین‌ها قرار گرفته و در حال تولید و کارگردانی برنامه‌های تلویزیونی است. نتیجه‌ی فعالیت‌های جودی فاستر در تلویزیون هم دو نامزدی در امی را برای او به همراه داشته است.

بهترین فیلم ها: راننده تاکسی (Taxi Driver) سکوت بره ها (The Silence of the Lambs) متهم (The Accused)

بیشتر بخوانید:

نامزدهای اسکار 2020

19. سیسی اسپیسک (Sissy Spacek)

سال تولد: 1962 آغاز فعالیت حرفه‌ای: 1972 اولین فیلم: Napoleon Samantha

سیسی اسپیسک یکی از بهترین بازیگران زن خارجی است که از عهده‌ی هر نقشی در هر ژانری برمی‌آید؛ از نقش دوست دختر ساده‌‌ی یک قاتل سریالی در فیلم بدلنز (Badlands) محصول ۱۹۷۳ (این فیلم با نام زمین های لم یزرع هم ترجمه شده) گرفته تا نقش یک قاتل در فیلم کری، محصول ۱۹۷۶.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

هنرنمایی او در نقش ستاره‌ی موسیقی کانتری در فیلم دختر معدنچی زغال سنگ (۱۹۸۰) که تمام آهنگ‌ها را خودش می‌خواند، تنها اسکار سیسی اسپیسک را در دسته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن برای او به همراه داشت. او در مجموع شش بار نامزد دریافت جایزه در این دسته شده است. سیسی اسپیسک بعد از آن فعالیت هنری خود را در تلویزیون ادامه داد که تا به حال سه نامزدی در امی را برای او به ارمغان آورده است.

بهترین فیلم ها: دختر معدنچی زغال سنگ (Coal Miner’s Daughter) در اتاق خواب (In the Bedroom) کری (Carrie)

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان ؛ آشنایی با ترسناک ترین آثار سینمایی تاریخ

18. وایولا دیویس (Viola Davis)

بهترین فیلم ها: حصارها (Fences)، خدمتکار (The Help)، چگونه از مجازات قتل فرار کنیم (How to Get Away with Murder)

وایولا دیویس یکی از چند بازیگر انگشت شماری است که تاج سه گانه بازیگری (اسکار، امی، تونی) را دریافت کرده است. او قطعا یکی از بهترین بازیگران زن خارجی است که از زمان فیلم خدمتکار که جایزه اسکار 2011 را به نام او ثبت کرد، بیش از پیش در حال شکوفایی است. او در مجموع سه بار نامزد جایزه‌ی آکادمی اسکار شده است.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

بازی در نقش یک زن خانه‌دار در فیلم حصارها محصول ۲۰۱۶ هم از دیگر نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه وایولا دیویس است که جایزه‌ی تونی را برای او به همراه داشت. وایولا دیویس از سال ۲۰۱۴ در نقش یک استاد نابغه‌ی حقوق در سریال چگونه از مجازات قتل فرار کنیم ظاهر شده که یک جایزه‌ی امی را برای او به ارمغان آورده است. او اولین زن سیاهپوستی است که جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن را در امی دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2019

17. کیت وینسلت (Kate Winslet)

بهترین فیلم ها: کتابخوان (The Reader)، تایتانیک (Titanic)، درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

کیت وینسلت ملکه‌ی مدرن سینما است. او از مجموع هفت نامزدی در اسکار، یک جایزه را برای نقش نگهبان کمپ نازی در فیلم ۲۰۰۸ کتابخوان به خود اختصاص داد. از زمانی که کیت وینسلت نوجوان در فیلم موجودات آسمانی یا موجودات بهشتی (Heavenly Creatures) محصول ۱۹۹۴ بازی کرد، برای بسیاری از منتقدان روشن شد که او روزی می‌تواند بهترین بازیگر زن هالیوود باشد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

بازی در فیلم‌های تایتانیک (۱۹۹۷) و درخشش ابدی یک ذهن پاک در سال ۲۰۰۴ هم جلوه‌ی دیگری از نبوغ بازیگری او را به نمایش گذاشت. کیت وینسلت هشت بار نامزد دریافت جایزه در بفتا شده و نهایتا سه بار این جایزه را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین و پرفروش ترین فیلم های 2020

16. جولیان مور (Julianne Moore)

بهترین فیلم ها: شب های عیاشی (Boogie Nights)، دور از بهشت (Far from Heaven)، هنوز آلیس (Still Alice)

جولیان مور از آن دسته بازیگرهایی است که هرچقدر از سن او می‌گذرد، آثار درخشان‌تری را در کارنامه‌ی هنری خود به جا می‌گذارد. او از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ تا به حال به یکی از قابل اعتمادترین نقش‌های اول در سینمای هالیوود تبدیل شده است.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

هنرنمایی او در درام‌هایی مثل شب های عیاشی یا شب های بوگی در سال ۱۹۹۷ و بازی در شخصیت مضطرب و حساس در فیلم ساعت ها (The Hours) محصول ۲۰۰۲ و حتی فیلم کمدی مثل لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski) در سال ۱۹۹۸ ثابت کرد که او از عهده‌ی هر نقشی برمی‌آید. جولیان مور در طول فعالیت هنری خود که هنوز ادامه دارد، پنج بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است.

او در سال‌های اخیر در فیلم‌‌های درخشانی هنرنمایی کرده و با بازی خود صحنه را مال خود کرده است. فیلم بچه ها حالشان خوب است (The Kids are All Right) محصول ۲۰۱۰،‌ گلوریا بل (Gloria Bell) محصول ۲۰۱۸ و هنوز آلیس محصول ۲۰۱۴ از جمله‌ی این فیلم‌ها هستند که فیلم هنوز آلیس جایزه‌ی اسکار را برای او به همراه داشت. جولیان مور در این فیلم نقش یک استاد دانشگاه را بازی می‌کند که خیلی زود به بیماری آلزایمر مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر کارتون های جدید سال 2019

15. آدری هپبورن (Audrey Hepburn)

بهترین فیلم ها: تعطیلات رمی (Roman Holiday)، صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s)، تا تاریکی صبر کن (Wait Until Dark)

آدری هپبورن از آن دسته بازیگرانی است که چهره و استایل او به یک نماد تبدیل شده است. او این شهرت و موفقیت را صرفا به خاطر جذابیت ظاهری کسب نکرده؛ بلکه نتیجه‌ی تلاش‌های آدری هپبورن در دو دهه‌ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ او را به بهترین بازیگر زن هالیوود تبدیل کرد. او روی هر صحنه‌ای که حاضر می‌شد، نظرها را به سمت خود جلب می‌کرد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

آدری هپبورن در مجموع پنج بار نامزد دریافت جایزه در اسکار شد. از جمله فیلم‌های اسکاری او می‌توان به صبحانه در تیفانی (۱۹۶۱) و تعطیلات رمی اشاره کرد که البته جایزه‌ی اسکار، گلدن گلوب و بفتا را برای این فیلم برنده شد. آدری هپبورن بعدها ثابت کرد که برای بازی در هر نقشی یک ستاره است و در فیلم‌های معما (Charade) محصول ۱۹۶۳، فیلم موزیکال بانوی زیبای من (My Fair Lady) محصول ۱۹۶۴ و فیلم درام ساعت بچه ها (The Children’s Hour) محصول ۱۹۶۱ نبوغ بازیگری خود را نمایش داد.

بیشتر بخوانید:

نامزدها و برندگان گلدن گلوب 2020

14. جودی دنچ (Judi Dench)

بهترین فیلم ها: خانم براون (Mrs Brown)، یادداشت هایی بر یک رسوایی (Notes on a Scandal)، شکسپیر عاشق (Shakespeare in Love)

جودی دنچ قطعا یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بریتانیایی است که نام خود را به عنوان بهترین بازیگر زن هالیوود ثبت کرده است. او در طی ۵۵ سال فعالیت هنری در سینمای هالیوود، شخصیت با وقار و هوشمندی را از خود نشان داده که البته از بازیگان بریتانیایی غیر این هم نمی‌توان انتظار داشت.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

جودی دنچ قبل از اینکه به ستاره‌ی سینما تبدیل شود، در نقش‌های فیلمنامه‌های شکسپیر و تئاترهای زنده فعالیت می‌کرد. او از سال ۱۹۹۷ تا به حال هفت بار نامزد دریافت جایزه در اسکار شده و تنها اسکار خود را برای بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلم شکسپیر عاشق در سال ۱۹۹۸ برنده شده است. بازی در این نقش جایزه‌ی بفتا را هم برای او به همراه داشت. سابقه‌ی نامزدی‌های او در گلدن گلوب، بفتا و اسکار بسیار درخشان و کم سابقه بوده و او را در رده بهترین هنرپیشگان زن تاریخ سینمای جهان ثبت نموده است.

بیشتر بخوانید:

نامزدها و برندگان بفتا 2020

13. گلن کلوز (Glenn Close)

بهترین فیلم ها: جذابیت مرگبار (Fatal Attraction)، همسر (The Wife)، آسیب ها (Damages)

شگفت‌آور است که گلن کلوز از مجموع هفت بار نامزدی در اسکار، تا به حال این جایزه را به نام خود ثبت نکرده است. با اینحال، به موقعیت او به عنوان بهترین بازیگر زن هالیوود هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌شود. گلن کلوز در دهه‌ی ۱۹۸۰ از همیشه بهتر بود و در همین دهه بود که پنج بار در اسکار نامزد دریافت جایزه شد. بازی در فیلم‌های جذابیت مرگبار در سال ۱۹۸۷ و رابطه های خطرناک در سال ۱۹۸۸ از جمله هنرنمایی‌های قابل توجه او در این دهه بودند.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

گلن کلوز از آن زمان تا به حال بیشتر در تلویزیون فعالیت کرده و سریال‌‌های موفقی مثل آسیب‌ها را در کارنامه‌ی خود دارد. فعالیت‌های تلویزیونی او هم دوازده نامزدی در امی را برای او به ارمغان آورده که در نهایت سه برد را به نام او ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین داستان ها و رمان های عاشقانه ایرانی

12. جولیا لوئی درایفوس (Julia Louis-Dreyfus)

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم ها: معاون رئیس جمهور (Vice)، ساینفلد (Seinfeld)، حرف بسه (Enough Said)

جولیا لوئی درایفوس بیش از هر چیزی به فعالیت هنری در تلویزیون هالیوود شهرت دارد. البته این شهرت نیست که او را به بهترین بازیگر زن هالیوود در تلویزیون تبدیل کرده است.

او تا به حال یازده بار برنده‌ی جایزه‌ی امی شده که از بین آنها، هشت جایزه برای بازیگری بوده است. او برای بازی در سریال‌های محبوب ساینفلد، ماجراهای جدید کریستین پیر (The New Adventures of Old Christine) و معاون رئیس جمهور برنده‌ی جایزه‌ی امی شده که نشان از قدرت بازیگری او در نقش‌های مختلف دارد. جولیا لوئی درایفوس یکی از بهترین بازیگران زن کمدی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های عاشقانه جهان ؛ مروری بر برترین داستان های رومانتیک ادبیات دنیا

11. جین فوندا (Jane Fonda)

بهترین فیلم ها: کلوت (Klute)، بازگشت به خانه (Coming Home)، گریس و فرانکی (Grace and Frankie)

شخصیت مهیج، ظاهر جذاب و استعداد ناب روی پرده‌ی سینما، جین فوندا را به بهترین بازیگر زن هالیوود در دهه‌ی ۱۹۷۰ تبدیل کرد. او تا به حال هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که شش نامزدی در طول سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۱ بوده است. او در نهایت در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برنده‌ی دو اسکار شد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

فرقی نمی‌کرد که جین فوندا در نقش یک قهرمان در فیلم علمی تخیلی باربارلا (Barbarella) محصول ۱۹۶۸ ظاهر شود یا نقش یک زن سرکوب شده در فیلم نه تا پنج (9 to 5) محصول سال ۱۹۸۰؛ چون در هر صورت او می‌توانست بهترین بازی را در این نقش‌ها به تصویر بکشد. جین فوندا در سال‌های اخیر به یک ستاره‌ی تلویزیونی تبدیل شده و برای فعالیت هنری خود در سریال اتاق خبر (The Newsroom) و گریس و فرانکی،‌ نامزد دریافت جایزه در امی شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2019

10. الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)

بهترین فیلم ها: مخمل ملی (National Velvet)، چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد (Who’s Afraid of Virginia Woolf)، ناگهان تابستان گذشته (Suddenly, Last Summer)

الیزابت تیلور در دو دهه‌ی ۱۹۴۰ و ۱۹۶۰ بزرگ‌ترین و زیباترین و جذاب ترین و بهترین بازیگر زن هالیوود بود و کمتر کسی می‌توانست به اندازه‌ی او بدرخشد. نقش‌آفرینی‌های بی نقص و جذاب الیزابت تیلور، پنج نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن را برای او به همراه داشت که در نهایت دو جایزه را با این عنوان به نام خود ثبت کرد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

او همچنین با چهره بسیار جذاب و زیبایی خدادادی خود در کنار توانایی های بازیگری،تماشاگران زیادی را به سالن های سینما کشانده و فروش چشمگیری را در باکس آفیس رقم می‌زد. الیزابت تیلور برای بازی در نقش یک فاحشه در فیلم باترفیلد ۸ محصول سال ۱۹۶۰ و نقش یک همسر بدطینت در فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد توانست برنده‌ی اسکار شود.

بیشتر بخوانید:

درجه بندی سنی فیلم های سینمایی بر اساس استاندارد MPAA هالیوود

9. جسیکا لانگ (Jessica Lange)

بهترین فیلم ها: داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)، عداوت (Feud)، کشور (Country)

کمتر بازیگری در دنیای هالیوود وجود دارد که بتواند به یک اندازه بر عرصه‌ی سینما و تلویزیون مسلط شود. فعالیت هنری او در دو دهه‌ی ۱۹۸۰، جسیکا لانگ را به یکی از بهترین ستاره‌های هالیوود تبدیل کرد و پنج نامزدی در اسکار از مجموع شش نامزدی را برای فعالیت هنری خود در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ به دست آورد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

جسیکا لانگ برای بازی در فیلم‌های توتسی (Tootsie) محصول ۱۹۸۲ و آسمان آبی (Blue Sky) محصول ۱۹۹۴ جایزه‌ی اسکار را به خانه برد. او از سال ۱۹۹۶ برای فعالیت هنری خود در تلویزیون توانست از مجموع هشت نامزدی در امی، سه بار این جایزه را دریافت کند. جسیکا لانگ یکی از معدود بازیگرانی است که تاج سه گانه بازیگری را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 98 ایران

8. کیت بلانشت (Cate Blanchett)

بهترین فیلم ها: الیزابت (Elizabeth)، من آنجا نیستم (I’m Not There)، کارول (Carol)

هنرنمایی‌های ماندگار کیت بلانشت در نقش‌های متنوع و در ژانرهای مختلف، بارها ثابت کرده است که او بهترین بازیگر زن هالیوود بین هم نسل‌های خود محسوب می‌شود.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

او تاکنون، هفت بار نامزد دریافت جایزه در اسکار شده است. کیت بلانشت برای بازی در فیلم‌های هوانورد (The Aviator) در سال ۲۰۰۵ و یاسمن پژمرده یا یاس آبی (Blue Jasmine) در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی اسکار را به دست آورد. بازی در فیلم یاسمن پژمرده به کارگردانی وودی آلن نشان داد که کیت بلانشت استعداد نقش‌های کمدی را هم دارد. نقش آفرینی در نقش‌هایی مانند نقش‌ ملکه الیزابت اول، کاترین هپبورن افسانه‌ای و باب دیلن، خواننده مرد آمریکایی او را در رده بهترین هنرپیشگان زن تاریخ سینمای جهان قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با برندگان نوبل سال 2019

7. شرلی مک لین (Shirley MacLaine)

بهترین فیلم ها: آپارتمان (The Apartment)، شرایط مهرورزی (Terms of Endearment)، از هر دختری بپرسید (Ask Any Girl)

شرلی مک لین بازیگری با استعدادهای چند گانه بود که گلدن گلوب مجبور شد جایزه‌ای را فقط مخصوص به او اهدا کند؛ جایزه‌ی همه کاره ترین بازیگر. او یکی از ستاره‌های نادر در سینما بود که حقیقتا می‌توانست در هر نقشی ظاهر شود.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

او در طول سابقه‌‌ی هنری خود شش بار نامزد اسکار شد و در نهایت برای بازی در فیلم شرایط مهرورزی در سال ۱۹۸۳ توانست این جایزه را دریافت کند. فرقی نمی‌کرد که او در نقش‌های درام بازی می‌کند یا کمدی، چون در هر صورت آنها را به بهترین شکل به نمایش می‌گذاشت. از جمله‌ی این نقش‌ها می‌توان به فیلم‌های بعضی ها دوان دوان آمدند (Some Came Running) محصول ۱۹۵۸، آپارتمان (۱۹۶۰) و ایرما خوشگله (Irma la Douce) محصول ۱۹۶۳ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2020 ؛ مروری بر بهترین فیلم های ترسناک سال 2020

6. بتی دیویس (Bette Davis)

بهترین فیلم ها: همه چیز درباره ایو (All About Eve)، خطرناک (Dangerous)، چه بر سر بیبی جین آمد (What Ever Happened to Baby Jane)

بازی بتی دیویس روی پرده سینما به هیچ بازیگر دیگری شباهت نداشت و همین تاثیر، او را به قابل اعتمادترین بازیگر هالیوود تبدیل کرد. او ده بار نامزد دریافت اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد که در نهایت توانست دو جایزه‌ را به نام خود ثبت کند. افتخارهای او در آکادمی اسکار به دلیل نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه در انواع شخصیت‌ها به دست آمد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

بتی دیویس از دهه‌ی ۳۰ تا ۶۰ سینما بر پرده نقره‌ای ظاهر شد و در نقش‌های درام و عاشقانه شگفتی خلق کرد. بتی دیویس جذاب ترین بهترین بازیگر زن هالیوود بود و در سال ۱۹۷۷ جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری را از بنیاد فیلم آمریکا دریافت کرد؛ او اولین زنی بود که این جایزه را به نام خود ثبت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین فیلم های 2019 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سال از نگاه مخاطبین

5. مگی اسمیت (Maggie Smith)

بهترین فیلم ها: بهار زندگی دوشیزه جین برودی (The Prime of Miss Jean Brodie)، دانتون ابی (Downton Abbey)، مجموعه هری پاتر (Harry Potter)

اگر نمی‌دانید چه چیزی مگی اسمیت را به بهترین بازیگر زن هالیوود تبدیل کرده، کافیست نگاهی به مجموعه فیلم‌های هری پاتر بیندازید. او ترکیبی از دانش و وقار را در شخصیت واقعی و فیلم‌‌های خود به تصویر می‌کشد. اما هنرنمایی او در بازی‌های فوق العاده راحت و طبیعی، چیزی است که نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خود جلب می‌کند؛ کمتر بازیگری می‌تواند چنین ویژگی را در پرده سینما به تصویر بکشد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

او در تمام سکانس‌هایی که بازی کرده، چشم‌ها را به سمت خود جلب کرده و این دقیقا همان چیزی است که شش نامزدی اسکار و ۱۸ نامزدی بفتا را برای او به ارمغان آورده است. مگی اسمیت دو بار برنده‌ی اسکار و چهار بار برنده‌ی بفتا در دسته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن شده است. هنرنمایی او در سریال تلویزیونی دانتون ابی هم سه جایزه‌ی امی را به نام او ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نامردها و برندگان گرمی 2020 ؛ بهترین های موسیقی جهان در مراسم Grammy Awards

4. فرانسیس مک دورمند (Frances McDormand)

بهترین فیلم ها: فارگو (Fargo)، سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)، آلیو کیتریج (Olive Kitteridge)

فرانسیس مک دورمند با استعداد درخشان بازی در نقش‌های متنوع و اجرای قدرتمند، خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگرهای زن خارجی در تاریخ سینما ثابت کرده است. شهرت مک دورمند فقط به بازی برای استودیو‌های فیلم‌سازی مشهور خلاصه نمی‌شود؛ او تا به حال دوباره برنده‌ی جایزه ایندیپندنت اسپریت (جایزه فیلمسازان مستقل) شده که در میان بازیگران زن بی سابقه است.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

او همچنین دو جایزه‌ی اسکار را در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن در کارنامه‌ی خود دارد. بازی در دو نقش کاملا متفاوت در فیلم‌های فارگو (۱۹۹۶) و سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری (۲۰۱۷)، جایزه‌ی اسکار را برای او به همراه داشته است. فرانسیس مک دورمند از معدود بازیگرانی است که تاج سه گانه بازیگری را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین و پرفروش ترین فیلم های 2017

3. اینگرید برگمان (Ingrid Bergman)

بهترین فیلم ها: کازابلانکا (Casablanca)، آناستازیا (Anastasia)، چراغ گاز (Gaslight)

اینگرید برگمان نماد واقعی استعداد بازی در نقش‌های درام پیچیده و پرمعناست. او در دو دهه‌ی ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ یکی از چهره‌های واقعی هالیوود بود. او از مجموع هفت نامزدی در اسکار، سه جایزه را رسما به نام خود ثبت کرد.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

از جمله هنرنمایی‌های درخشان او می‌توان به فیلم‌های قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express) محصول سال ۱۹۷۴، کازابلانکا (۱۹۴۲) و بدنام (Notorious) محصول ۱۹۴۶ اشاره کرد. او برنده‌ی تاج سه گانه بازیگری هم بود که ثابت می‌کند او در زمان خود بهترین بازیگر زن هالیوود بوده است. اینگرید برگمان یکی از دو جایزه‌ی امی را برای فیلم تلویزیونی زنی به نام گلدا (A Woman Called Golda) دریافت کرد و تنها چند ماه پس از آن از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2020

2. مریل استریپ (Meryl Streep)

بهترین فیلم ها: کرامر علیه کرامر (Kramer vs. Kramer)، انتخاب سوفی (Sophie’s Choice)، سیلک وود (Silkwood)

اگر معیار برای انتخاب بهترین بازیگر زن هالیوود فقط افتخارهایی باشد که کسب کرده، پس باید مریل استریپ را بدون شک بهترین بازیگر زن هالیوود بدانیم. او ۲۱ بار نامزد دریافت جایزه در اسکار شده و سه بار نهایتا این جایزه را به خانه برده است. مریل استریپ همچنین از مجموع ۳۱ نامزدی در گلدن گلوب، هشت بار این جایزه را کسب کرده است.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

سه برد از چهار نامزدی در امی هم از دیگر افتخارات این بازیگر افسانه ای هالیوود است. بنیاد فیلم آمریکا هم جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری را به مریل استریپ اختصاص داده است. هرچند که عمر هنری او هنوز تمام نشده و دستاوردهای هنری مریل استریپ در سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت. مریل استریپ برای بازی در فیلم‌های کرامر علیه کرامر (۱۹۷۹)، انتخاب سوفی (۱۹۸۲) و بانوی آهنی (The Iron Lady) محصول سال ۲۰۱۱ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2019 که آدرنالین خونتان را بالا خواهد برد!

1. کاترین هپبورن (Katharine Hepburn)

بهترین فیلم ها: داستان فیلادلفیا (The Philadelphia Story)، شکوه صبح (Morning Glory)، سفر طولانی روز در شب (Long Day’s Journey Into Night)

هیچ بازیگر مرد یا زنی در تاریخ هالیوود نیست که به اندازه‌ی کاترین هپبورن، تاثیرگذار و قابل احترام باشد. تاثیری که او از دهه‌ی ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ بر سینمای هالیوود گذاشته، بی سابقه است.او رکورد چهار اسکار از ۱۲ نامزدی را در کارنامه‌ی خود دارد. تمام این نامزدی‌ها در دسته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن هستند.

بهترین بازیگر زن هالیوود ؛ رده‌بندی بهترین هنرپیشگان و بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

کاترین هپبورن ثابت کرد که هیچ محدودیتی ندارد و از نقش‌های کمدی مثل داستان فیلادلفیا گرفته تا درام‌هایی مثل سفر طولانی روز به شب و حتی فیلم‌های ماجراجویی مثل ملکه آفریقایی (he African Queen) محصول سال ۱۹۵۱، از عهده‌ی هر نقشی بر می‌آید و آنها به بهترین شکل اجرا می‌کند. کاترین هپبورن حتی زمانی که با ستاره‌های مردی مثل همفری بوگارت، جیمی استوارت و اسپنسر تریسی همبازی می‌شد، باز هم صحنه را مال خود می‌کرد و کاملا بر صفحه‌ی نمایش حاکم می‌شد. بهترین بازیگر زن هالیوود ساده‌ترین تعریف از این افسانه‌ی سینمایی است.

نظر شما در خصوص بهترین بازیگر زن هالیوود چیست؟ آیا بازیگران دیگری نیز شایستگی حضور در لیست بهترین هنرپیشگان تاریخ سینمای جهان را دارند؟

گالری تصاویر بهترین بازیگران و هنرپیشگان زن هالیوود

بیشتر بخوانید:

زندگینامه و بهترین فیلم های استنلی کوبریک زندگینامه و بهترین فیلم های کرک داگلاس پربازدیدترین موزیک ویدیوها و کلیپ های یوتیوب تا سال 2020 بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی بهترین برند سیگار ؛ با محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای سیگار آشنا شوید

منبع:

thedelite

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟