غربالگری مسافران در ورودی اندیمشک


غربالگری مسافران در ورودی اندیمشک

اندیمشک - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت:با توجه به اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، غربالگری مسافران در مبادی ورودی این شهرستان با مشارکت هلال احمر و بهداشت و درمان آغاز شد.

زهرا بهاروندی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:چند گروه ویژه برای اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرستان اندیمشک مستقر شده اند.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک مهمترین ورودی استان خوزستان است و جمعیت شناور در این شهرستان قابل توجه است لذا اجرای طرح غربالگری و تب سنجی برای پیشگیری از انتشار ویروس ضرورت دارد.

وی گفت:چندین هزار بروشور آموزشی نیز در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده است ضمن اینکه در مراکز حساس اندیمشک نیز ماسک توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار داشت:چند کارشناس هلال احمر به مناطق روستایی شهرستان اندیمشک اعزام شده و آموزش های لازم را به ساکنان تعدادی از روستاها ارائه کردند.

بهاروندی گفت:جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک در راستای همکاری با سایر دستگاههای اجرایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا بیماری جدید ویروس کرونا یک دوره نهفته از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است.این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شوند.

ویروس کرونا در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

۹ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ظهر روز شنبه تا امروز یکشنبه در خوزستان شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص