حضور روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی قم


حضور روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی قم

قم – ایرنا – رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی استان مستقرشده و به کادر درمانی و بیماران مشاوره می‌دهند.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، باقر محمودی در گفت‌وگویی افزود: یکی از گروه‌های هدف مهم سلامت روان، کادر درمانی بیمارستان‌های ویژه بستری بیماران کرونایی، اعم از پزشک، پرستار و نیروهای خدماتی هستند که تصمیم گرفته شد برای اولین بار در کشور، روانشناسان حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها مستقر و با حضور در بخش‌ها به کادر درمان روحیه داده و استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند و همچنین در صورت نیاز به آنان در اتاق مشاور که در بیمارستان‌ها دایر شده است مشاوره دهند.

وی ادامه داد: گروه هدف دوم این روانشناسان، مشاوره به بیماران بستری در بیمارستان‌ها برای افزایش سطح روحیه بیماران و کاهش استرس و اضطراب آن‌هاست.

وی گفت: با توجه به متفاوت بودن نحوه غسل، کفن‌ودفن افراد فوت‌شده، اطرافیان آن‌ها دچار استرس و اضطراب فراوانی شده‌اند که ما با اختصاص اتاق مشاوره و استقرار دو روانشناس بالینی در آرامستان سعی در کاهش استرس و اضطراب خانواده و اطرافیان خانواده‌های بیماران فوت‌شده داریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌داده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به‌طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ نفر استان فارس، هشت نفر در کردستان، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

چگونه محیط را با محلول خانگی ضدعفونی کنیم؟

برای ضدعفونی کردن سطوح ازجمله آشپزخانه، ظروف، دستگیره در، نرده پله‌ها، در ورودی، کف منازل، دیوارها و سرویس‌های بهداشتی محلول سفیدکننده خانگی استفاده شود و منازل هر ٢۴ ساعت یک‌بار نیاز به ضدعفونی کردن دارند.

باید توجه داشت که غلظت محلول‌های ضدعفونی‌کننده مناسب باشد و بهترین غلظت جهت ضدعفونی کردن ترکیب یک لیوان سفیدکننده با ١٠ لیتر آب که حتما آب مورداستفاده باید سرد باشد و نباید محلول را به‌سرعت از سطوح پاک کرد.

هنگام استفاده از این محلول جهت جلوگیری از بروز مشکل تنفسی پنجره‌ها را باز نگه‌دارید تا منزل تهویه مناسب داشته باشد و همچنین ماده سفیدکننده را تحت هیچ شرایطی با سایر مواد شوینده ترکیب نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403