علت مرگ سیامند رحمان اعلام شد! / دفن شبانه بخاطر شیوع کرونا + تصاویر


علت مرگ سیامند رحمان  اعلام شد! / دفن شبانه بخاطر شیوع کرونا + تصاویر

حوادث رکنا: سیامند رحمان قویترین مرد پاراوزنه برداری جهان که سابقه سه دوره کسب مدال طلای بازیهای پارالمپیک را در کارنامه داشت بر اثر ایست قلبی درگذشت. با توجه به اینکه اعلام کرده اند پیکر این قهرمان امشب بخاطر شیوع بیماری کرونا بدون تشریفات دفن خواهد شد شایعاتی مبنی بر کرونایی بودن این قهرمان مطرح شده است.

به گزارش رکنا، سیامند رحمان قوی‌ترین مرد جهان شامگاه امروز یکشنبه براثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان باخت. یکی از اعضای کادر پزشکی این بیمارستان خبر درگذشت این ورزشکار پرافتخار پارالمپیک ایران را تأیید کرد.

ملاخضری مسئول بخش اورژانس بیمارستان اشنویه در مورد جزئیات این اتفاق گفت: عصر امروز از منزل وی با اورژانس تماس گرفته شد که بلافاصله تیم پزشکی به محل اعزام شد و در مسیر انتقال به بیمارستان عملیات احیا آغاز شد اما متاسفانه در ساعت 19:10 دقیقه این عملیات بی اثر ماند و سیامند رحمان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

لحظه جاودانگی سیامند رحمان

در ادامه اخبار فضای مجازی خیلی زود به سمت مرگ دردناک سیامند رحمان عزیز سوق پیدا کرد. اظهارنظرهای مردم در قالب کامنت و توئیت مرگ سیامند را به کرونا ربط دادند.

حالا مشخص نیست آیا واقعا سیامند رحمان براثر مبتلا شدن به ویروس کرونا درگذشت یا علت ایست قلبی این پهلوان دلیل دیگری دارد. سیامند در طول زندگی قهرمانی اش به دلیل وزن بالا و مشکل قلبی هرچندوقت یک باری خبر بستری شدن وی به گوشمان می رسید.

حالا دوباره مردم ایران به خصوص جامعه بزرگ ورزش عزادار شدند.

سیامند رحمان متولد 1367 در اشنویه وزنه‌بردار سنگین‌وزن اهل ایران است. وی قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارندۀ پنج طلا و یک نقرۀ جهان است. وی همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به‌دست آورده است.

سیامند رحمان نخستین بار در سال ۱۳۸۷ به اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد.

سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک لندن توانست در حرکت نخست وزنۀ ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنۀ ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد و نشان طلای مسابقات را در وزن ۱۰۰+ کسب کرد. وی در سومین حرکت خود درخواست وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی را کرد تا رکورد جهان را که متعلق به خودش بود را یک کیلوگرم ارتقا دهد. رحمان در حرکت سوم نتوانست وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی را مهار کند و با همان ۲۸۰ کیلوگرمی به مقام نخست و نشان طلا رسید. وی با زدن این رکورد توانست رکورد جهانی را ۱۵ کیلوگرم افزایش بدهد. پس از سیامند رحمان که به راحتی قهرمان شد، فارس العجیلی از عراق با مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی به گردن آویز نقره در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک لندن دست یافت و بائه چون کئون از کره جنوبی با پرس وزنۀ ۲۳۲ کیلوگرمی به نشان برنز این وزن رسید.

علت مرگ سیامند رحمان  اعلام شد! / دفن شبانه بخاطر شیوع کرونا + تصاویر

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

رحمان که یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب نشان زرین پارالمپیک بود، در دستۀ ۱۰۷+ ک‌گ توانست در حرکت نخست وزنه ۲۷۰ و در حرکت دوم وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار کند و نشان زرین پارالمپیک را ازآن خود کند. این وزنه‌بردار ایرانی در حرکت چهارم که مخصوص افزایش رکورد است توانست وزنه سنگین ۳۱۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا دهد. امر موساد وزنه‌بردار مصری با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی و ۷۵ کیلوگرم اختلاف وزنه، موفق شد مقام دوم را کسب کند. جمیل الشبلی از اردن نیز با بالا بردن وزنه‌ ۲۳۴ کیلوگرمی سوم شد.

برترین ورزشکار پارالمپیکی در سال ۲۰۱۷

سیامند رحمان از کشور ایران به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علت مرگ سیامند رحمان  اعلام شد! / دفن شبانه بخاطر شیوع کرونا + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...