برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در هرمزگان اعلام شد


برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در هرمزگان اعلام شد

هفته منابع طبیعی و ابخیزداری امسال با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز از 15 -21اسفندماه در هرمزگان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

هفته منابع طبیعی و ابخیزداری امسال با شعار " نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز" از 15 -21اسفندماه در هرمزگان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته منابع طبیعی به دلیل شیوع بیماری و رعایت ملاحظات پیشگیری بدون تجمعات و ازدحام برگزار می شود.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها با توجه به شرایط اقلیمی موجود و میزان بارندگی‌های مناسب، نهال‌کاری‌ها را در سطح کشور از روز چهاردهم آذر آغاز کرده و تاکنون 12 میلیون اصله نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در کشور و بالغ بر 100هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته شده است که طی این هفته هم 50هزار اصله نهال با کمک مردم و مسئولان و گروه‌های مردم نهاد در سراسر استان و بوستان های روستایی کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان با اشاره به نقش مردم و مشارکت‌های تاثیرگذار در عرصه های منابع طبیعی، بیان کرد: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سراسر استان است.

ذاکری گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در هرمزگان اعلام شد

وی تاکید کرد: امسال گونه های بومی مغیر-کنار-کهور-کرت محلی-سمر-تج-چوج-حرا-جک-چریش-گل ابریشم -تاکاما-ناترک-شیشه شور-حنا-خرزه -نخل زینتی و گارم زنگی و...در سراسراستان غرس می‌شود و در روستاها توزیع نهال بصورت رایگان و گسترده بین روستاییان و در بوستان‌های روستایی توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ابراز کرد: امسال هم به رسم سنوات گذشته از مردم خونگرم استان دعوت می کنیم که در سنت حسنه نهال‌کاری مشارکت خودجوش و پررنگی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!