2 بار قصاص برای مردی که والدینش را کشت


2 بار قصاص برای مردی که والدینش را کشت

خواستم خودم را بکشم که پدرم دخالت کرد. تیر اول شلیک شد و به پدرم برخورد کرد. مادرم در خانه بود هراسان به سمت من آمد که تیر دوم شلیک شد و مادرم هم جانش را از دست داد.

2 بار قصاص برای مردی که والدینش را کشت
پسر معتاد که پدر و مادرش را با سلاح به قتل رسانده بود، با درخواست اولیای دم از سوی دادگاه کیفری استان تهران به دو بار قصاص محکوم شد. این مرد جوان با پلیس تماس گرفت و مدعی شد دو فرد مسلح وارد خانه‌اش شدند و قصد داشتند او را بکشند و بعد هم پدر و مادرش را در خانه به قتل رساندند.
وقتی مأموران به محل رسیدند متوجه شدند صحنه قتل با گفته‌های این مرد مطابقت ندارد؛ بنابراین به فرد تماس‌گیرنده که مهرداد نام دارد، مشکوک شدند. مهرداد به مأموران گفت: من نقشی در قتل پدر و مادرم نداشتم دو فرد نقاب‌دار وارد خانه ما شدند. آن‌ها قصد سرقت داشتند و مادر و پدرم را با گلوله زدند و بعد فرار کردند.

برادر مهرداد اظهارات دیگری را مطرح کرد و گفت: من در پارکینگ خانه در حال شستن ماشین بودم با مهرداد قهر بودم، چون او اعتیاد داشت ما با هم جروبحث کردیم و بعد برادرم به طبقه بالا رفت. چند دقیقه بعد صدای شلیک شنیدم و به محض اینکه خودم را به خانه رساندم، جسد پدر و مادرم را دیدم.
مهرداد به من گفت: دو نفر وارد خانه شده‌اند، اما من چیزی ندیدم. خانه ما در طبقه سوم است و اگر کسی وارد خانه شود، حتما دیگران متوجه می‌شوند، اما نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقی افتاده است و من که در پارکینگ بودم، کسی را ندیدم و دیگر اهالی ساختمان هم کسی را حین ورود به خانه ما ندیده‌اند.
البته مهرداد برادرم اعتیاد دارد و ممکن است دچار توهم شده باشد. چون مهرداد آن روز هم داشت مواد مصرف می‌کرد که مورد اعتراض پدرم قرار گرفت.

پسر جوان گفت: ما اصلا در خانه اسلحه نداریم. نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقی افتاده است.
پلیس مهرداد را بازداشت کرد و متهم در بازجویی‌های بعدی به قتل پدر و مادرش اعتراف کرد. او گفت: به‌دلیل اینکه اعتیاد شدیدی داشتم پدر و مادرم از من ناراحت بودند. روز حادثه به پارکینگ رفتم و داشتم مواد می‌کشیدم که پدرم من را دید و عصبانی شد. او بساط مواد مرا پرت کرد.
برادرم هم در پارکینگ بود و با هم جروبحث کردیم. من به خانه رفتم و سلاحی را که از قبل داشتم، برداشتم. می‌خواستم خودم را بکشم که پدرم سعی کرد جلوی من را بگیرد و در درگیری با او تیر شلیک کردم که به پدر و مادرم برخورد کرد.

گفته‌های مهرداد در حالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرد گلوله دقیقا به سر مقتولان برخورد کرده و ضارب قصد قتل داشته است. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس اولیای‌دم که برادران متهم و مادربزرگش بودند، در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند. وقتی نوبت به متهم رسید، او با ابراز پشیمانی شدید از آنچه رخ داده بود، گفت: من پدر و مادرم را دوست داشتم و نمی‌خواستم به آن‌ها آسیب بزنم. من می‌خواستم خودم را بکشم پدرم خواست جلوی من را بگیرد که این اتفاق افتاد.

روز حادثه وقتی پدرم دید من مواد می‌کشم عصبانی شد و جروبحث کردیم. او آن‌قدر عصبانی بود که از من خواست خانه را ترک کنم. من هم حالت عادی نداشتم در حالت خماری بودم. از وضعیتی که داشتم خسته شده بودم. به او گفتم دیگر از این وضعیت کلافه شده‌ام. به اتاقم رفتم و سلاحم را برداشتم.
خواستم خودم را بکشم که پدرم دخالت کرد. تیر اول شلیک شد و به پدرم برخورد کرد. مادرم در خانه بود هراسان به سمت من آمد که تیر دوم شلیک شد و مادرم هم جانش را از دست داد.
خیلی شوکه شده بودم نمی‌دانستم دقیقا چه می‌کنم. از ترس به برادرم گفتم فردی وارد خانه شده و قصد سرقت داشت که این اتفاق افتاد. چون برادرم نمی‌دانست که من اسلحه دارم خیلی امیدوار بودم متوجه نشود پدر و مادرم را من کشته‌ام به همین دلیل هم به‌دروغ به او گفتم که چنین اتفاقی افتاده است.

متهم گفت: چندسالی بود که به مواد آلوده شده بودم. به‌خاطر اعتیادم همیشه از سوی خانواده‌ام طرد می‌شدم و ناراحت بودم. برای اینکه پول مواد را به دست آورم اسلحه خریده بودم تا اگر کسی چکی دارد برایش نقد کنم و پول بگیرم و مواد تهیه کنم. به همین دلیل هم اسلحه داشتم، اما جایی گذاشته بودم که اعضای خانواده‌ام از آن خبر نداشتند.

متهم ادامه داد: مدتی که در زندان بودم مواد را ترک کردم. من وضعیت روحی خوبی ندارم. حالم خوب نیست هر شب خواب پدر و مادرم را می‌بینم. این زندگی برای من از مرگ بدتر است به همین دلیل هم مخالفتی با درخواست قصاص ندارم، اما از خانواده‌ام می‌خواهم من را حلال کنند.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و متهم را به دلیل دو فقره قتل به دو بار قصاص محکوم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا